اگر مدت زیادی است از Dropbox استفاده می کنید، بهتر است همین الان رمز عبورتان را تغییر دهید!

اگر مدت زیادی است از Dropbox استفاده می کنید، بهتر است همین الان رمز عبورتان را تغییر دهید!

Dropbox یک برنامه Cloud based است که شما با ثبت نام در آن می توانید در فضایی که در اختیار شما قرار داده می شود، اطلاعات، عکس ها … را آپلود نمایید. اما امروز Dropbox اعلام کرد که اطلاعات بسیاری از کاربرانش، به دلیل شکاف امنیتی ای که در سال ۲۰۱۲ روی داد، بر روی فضای اینترنت قرار دارد. Dropbox اعلام کرد که کاربرانی که در سال ۲۰۱۲ در این سرویس حساب باز کرده اند، بهتر است همین حالا رمز عبور Dropbox خود را تغییر دهند.

هفته گذشته، Dropbox به این دسته از کاربران پیشنهاد کرد که برای پیشگیری از سرقت اطلاعاتشان، بهتر است تا رمز عبور خود را تغییر دهند. چرا که توسط خود Dropbox هم تایید شد که اطلاعات ۶۸ میلیون کاربر به سرقت رفته است. دفعه بعد که شما به Dropbox وارد شوید، به شما پیشنهاد می شود تا رمز عبور خود را تغییر دهید. اگر هم زمان زیادی است به حساب خود سر نزده اید، بهتر است هر جه سریع تر این کار را انجام دهید. اگر هم عبور خود برای Dopbox را برای حساب های دیگرتان هم استفاده کرده اید (که از نظر امنیتی کار بسیار اشتباهی است)، بهتر است هرچه سریع تر آن ها را هم تغییر دهید تا اکانت های دیگر شما هم در امان بمانند. اگر هم نگران این هستید که رمزهای عبورتان را فراموش کنید، بهتر است از یک Password Manager استفاده کنید.

Dropbox ادعا می کند که بعید است اکانت های جدید دچار چنین حملاتی شوند. به دلیل آنکه این سرویس از راهکارهای امنیتی بسیاری استفاده می کند که کار را برای هکرها سخت می کند. پس به شما پیشنهاد می کنیم پس از تغییر رمز عبورتان، از تشخیص هویت دو مرحله ای استفاده کنید تا اکانت شما از امنیت بیشتری برخوردار شود تا حتی اگر کسی رمز عبور شما را پیدا کرد، نتواند به حساب شما دسترسی پیدا کند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar