تیم کوک: با تمام قدرت با حکم اتحادیه اروپا مبارزه خواهیم کرد!

تیم کوک: با تمام قدرت با حکم اتحادیه اروپا مبارزه خواهیم کرد!

خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه شرکت اپل، توسط اتحادیه اروپا به پرداخت ۱۴٫۵ میلیارد دلار مالیات به جمهوری ایرلند شده. تیم کوک مدیر عامل اپل هم در مصاحبه ای با Independent اعلام کرد که با همه قدرت با چنین حکمی مبارزه خواهد کرد. وی همچنین این حکم اتحادیه اروپا را یک بازی سیاسی خوانده. شرکت اپل طی قراردادی که با جمهوری ایرلند دارد، موظف است تا در قبال درآمدی که در کشور ایرلند بدست می آورد، شغل ایجاد کند. ماه عسل چنین قراردادی به اپل این امتیاز را می دهد که نرخ مالیات بسیار کمتری نسبت به ۳۵% شرکت های آمریکایی دیگر پرداخت کند. اپل و ایرلند هم قرار است بازبینی حکم اتحادیه اروپا را تقاضا کنند.

تیم کوک طی مصاحبه به Independent گفت:

هیچ کدام از طرفین هیچ خطایی مرتکب نشده اند و ما باید در این دعوی کنار هم بایستیم! ایرلند در این بازی سیاسی مورد سوء استفاده قرار گرفته و این اصلا عادلانه نیست.

نرخ مالیات در کشور ایرلند ۱۲٫۵% درصد است اما کمیسیون اتحادیه اروپا ادعا کرده که اپل در سال ۲۰۱۴، مالیاتی با نرخ فقط ۰٫۰۰۵% پرداخت کرده است:

کمیسیون اعتقاد دارد که کشور ایرلند امتیازات مالیاتی بسیاری به اپل در طی سالیان داده که با توجه با آنها، اپل مالیاتی بسیار کمتر نسبت به کسب و کارهای دیگر به کشور ایرلند پرداخت می کرده!

اما تیم کوک، مدیر عامل اپل، چنین اعتقادی ندارد:

در همان سالی (۲۰۱۴) که کمیسیون اعلام کرده که ما مالیات بسیار کمی به کشور ایرلند پرداخت کرده ایم، اپل حدودا ۴۰۰ میلیون دلار به این کشور پرداخت کرده! در همان سال ۲۰۱۴ هم، شرکت ما بیشترین مالیات را میان کسب و کارهای دیگر به این کشور پرداخت کرد.

تیم کوک همچنین نامه ای به کمیسیون اتحادیه اروپا نوشت که در ادامه می خوانیم:

چنین تصمیمی ناشی از بازی های سیاسی است که تنها هدفش، جایگزین کردن قوانین مالیاتی فعلی، با قوانینی است که اتحادیه قصد داشته در گذشته برای این کشور وضع کند!


نظر خود را بنویسید

avatar