ارزش سامسونگ به خاطر خروج سهام سرمایه گذاران، ۱۴٫۳ بیلیون دلار کاهش یافت.

ارزش سامسونگ به خاطر خروج سهام سرمایه گذاران، ۱۴٫۳ بیلیون دلار کاهش یافت.

فقط دو هفته پیش بود که پس از به بازار آمدن Galaxy Note 7، سهام این شرکت به بالاترین میزان خود تا کنون رسید.سرمایه گذاران قیمت سهام را افزایش دادند.اتفاقات طوری پیش میرفت که سال ۲۰۱۶ سال سامسونگ باشد و ارزش سامسونگ افزایش یابد.  Samsung Galaxy S7 و Samsung Galaxy S7 edge به راحتی به محبوبترین گوشی های اندرویدی بازار تبدیل شدند و Galaxy Note 7 نیز به سرعت یکی از نایاب ترین گوشی های آمریکا شد.

اما در یک چشم به هم زدن همه چیز تغییر کرد و آتش گرفتن گوشی های Galaxy Note 7 آغاز شد. یک گوشی فوق العاده توسط باتری معیوبش به یک نقطه ننگ تبدیل شد. و هیچ چیز بدتر از این نمی شود که گوشی های جدید اپل Apple iPhone 7 و Apple iPhone 7 Plus  روز جمغه ۱۶ سپتامبر به بازار می آید.

امروز صبح، سهام سامسونگ به پایین ترین مقدار خود در دوماه گذشته رسیده و ۱۴٫۳ بیلیون دلار از سرمایه این شرکت کاهش یافته است.این بدان معناست که ارزش سامسونگ تا روز جمعه کاهش خواهد یافت. در حال حاضر سهام شرکت ۶٫۳% کاهش یافته و به قیمت ۱,۳۲۱٫۰۲ در بازار معامله شده است که پایین ترین میزان سهام از ۱۲ جولای تا به حال است.

samsungs-valuation-drops-by-14-3-billion-as-investors-dump-its-shares

سرمایه گذاران سامسونگ در حال خواندن نوشته های تحلیلگران درباره فراخوانی، اصلاح و روانه بازار کردن دویاره Galaxy Note 7 هستند.علاوه بر این،کاهش فروش نسبت به اپل و دیگر تولیدکنندگان به همراه هزینه های رقابت و دعاوی حقوقی از عوامل دیگر به حساب می آید. بعضی عوامل مانند خدشه وارد شدن به شهرت سامسونگ قابل اندازه گیری نیست.

آنچه قابل اندازه گیری می تواند باشد کاهش درآمد سامسونگ است.یکی از تحلیلگران پیش بینی کرده است که بعد از هزینه فراخوانی، ( که برخی آن را ۱٫۵ بیلیون دلار گفته اند) سامسونگ ۴٫۵ بیلیون دلار از درآمد خود را به لطف انفجار Galaxy Note 7 از دست خواهد داد.

حتی اگر سامسونگ از باتری های جدید برای Note 7 استفاده کند، فروش آن مانند گذشته نخواهد بود. در طولانی مدت سامسونگ در راستای اعتماد سازی نسبت به محصولات جدید و بازاریابی هزینه زیادی را متحمل خواهد شد. Greg Roh- تحلیلگر سرمایه گذازی- HMC

بعضی ها می گفتند که Galaxy Note 7 می تواند بهترین اسمارت فون دنیا شود، حالا ممکن است که به بدترین اسمارت فون دنیا تبدیل شود.Lee Seung-woo- تحلیلگر- IBK Securities

منبع:phonearena.com


نظر خود را بنویسید

avatar