احتمالا سامسونگ قاتل بعدی جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون باشد!

احتمالا سامسونگ قاتل بعدی جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون باشد!

یکی از مهم ترین و چشم نوازترین قسمت های آیفون ۷ حذف جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون بود که جایش را به پورت Lightning و هدفون های بی سیم داد. احتمالا سامسونگ نیز برنامه ای مشابه کاری که اپل انجام داده است داشته باشد.

یکی از افراد آگاه به بخش تولید گوشی های هوشمند سامسونگ می گوید: ممکن است سامسونگ در کنار دیگر تولید کنندگان گوشی با سیستم عامل اندروید، از یک پورت اختصاصی برای گوشی دادن به موزیک استفاده کند.

اگر این خبر ها درست باشد، این کار می تواند یک حرکت تلافی جویانه توسط تولیدکنندگان اندرویدی باشد و تولید کنندگان هدفون را مجبور می سازد که اولویت بندی پورت ها را انتخاب کنند که در رقابت بین اندروید و IOS کدام پورت اولویت بالاتری دارد.

این اتفاق می تواند خبر بدی برای کاربران اپل و هر فردی که از هر دو دستگاه اندرویدی و اپل استفاده می کند باشد. آنها مجور می شوند که از مبدل ها استفاده کنند.

۲۰۱۵۱۲۱۱_۱۹۰۷۲۷۲

اما این حرکت خیلی هم بد نیست. اگر چه ممکن است انتخاب پورت اختصاصی توسط اپل خشم تولیدکنندگان اندرویدی را برانگیخته باشد، اما دلایل عاقلانه ای برای حذف آن جک وجود دارد. جک ۳٫۵ میلیمتری فضای قابل توجهی را اشغال می کرد که میتوان از فضای کاسته شده برای باریک تر شدن دستگاه با افزایش حجم باتری استفاده کرد. علاوه بر این فناوری های جدید، قابلیت پخش صدا با کیفیت بالاتری را دارند.

در واقع یکی از اهداف سامسونگ بهبود کیفیت صدا با استفاده از پورت جدید می باشد. این حرکت مشکلات زیادی را برای دیگر کاربران گوشی های اندروید ایجاد نخواهد کرد به این دلیل که وقتی سامسونگ پورت اختصاصی خود را تولید کند می تواند مجوز آن را با قیمتی پایین یا به صورت رایگان در اختیار دیگر تولید کنندگان گوشی های اندروید قرار دهد.

از طرفی این حرکت می تواند صنعت تولید هدفون را به چند بخش تبدیل کند و به تولید هدفون های بیسیم رونق بیشتری بدهد. مشکل کاربران فقط سیم نیست و فرمت ها هم با هم رقابت می کنند.

اگرچه در حال حاضر همه این حرف ها در حد شایعه است، اما احتمالا تا چند سال آینده برای همگام بودن با تکنولوژی، باید با جک ۳٫۵ میلیمتری برای همیشه خداحافظی کنیم.

منبع:techradar.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar