چرا اپل دکمه هوم فیزیکی را در آیفون ۷ به دکمه لمسی تبدیل کرد؟!

چرا اپل دکمه هوم فیزیکی را در آیفون ۷ به دکمه لمسی تبدیل کرد؟!

اپل یکی از ویژگی های منحصر به فردش در آخرین محصولاتش یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را حذف کرد، درباره جک ۳٫۵ میلیمتری صحبت نمی کنیم. دکمه هوم، یکی از ویژگی های اصلی آیفون، دیگر وجود ندارد حداقل  نه در قالبی که قبلا از آن استفاده می کردیم.

اپل در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دکمه فیزیکی هوم را حذف کرده و به جای آن از فناوری جدیدی به نام ‘Taptic Engine’ استفاده کرده است که وقتی آن را فشار می دهید مانند کلیک کردن زیر انگشتان ویبره میزند. وقتی که دکمه هوم مجازی را فشار می دهید لرزه ای به دست شما وارد می کند. البته برخی از کاربران اعتراض کرد اند کهحس خوبی نسبت به آن ندارند. شما می توانید شدت لرزش آن را تنظیم کنید (درجه لرزش بین ۱ تا ۳ می باشد) اما این تکنولوژی نمی تواند به طور کامل دکمه هوم فیزیکی را شبیه سازی کند.

پس اپل چرا این کار را انجام داد؟

به نظر می رسد که میلیون ها نفر از کاربران آیفون، به یک دلیل مسخره، هرگز از دکمه فیزیکی آن استفاده نکردند. عده زیادی از آنها تصور می کردند که این کلید خراب خواهد شد. در واقع بسیاری از آسیایی ها و دیگر کشور ها مانند برزیل از دکمه شناور روی صفحه به جای دکمه هوم استفاده می کردند. ویژگی که ‘AssistiveTouch’ نامیده می شود و از طریق منوی Accessibility فعال می شود برای کاربرانی طراحی شده است که توانایی استفاده از دکمه هوم فیزیکی را ندارند. برخلاف ایده اصلی این طرح، کاربران آن را به دلیلی متفاوت استفاده می کردند و دلیل آن را جلوگیری از خرابی و سائیدگی دکمه فیزیکی هوم می دانند. آنها این کار را به این دلیل انجام می دادند که وقتی تصمیم به فروش گوشی خود گرفتند بتوانند آن را به بالاترین قیمت بفروشند.

البته به سرعت خراب شدن  دکمه هوم آیفون غیر وافعی است، در حقیقت چندین سال آزمایش مقاومت روی دکمه هوم انجام شده است. بنابراین این ادعا از کجا آمده است؟ اصل این ماجرا به گروهی از آیفون ها، قبل از بکارگیری Touch ID برمی گردد که دچار مشکل می شدند. این مشکل سال ها قبل برطرف شد اما شایعات و دروغ ها درباره حساسیت این دکمه هزاران باز تکرار شد و میلیون ها کاربر را متقاعد کرد که از دکمه هوم فیزیکی استفاده نکنند.

iphone-button-h1

در پایان باید گفت که یک تصور غلط باعث شده است که میلیون ها کاربر، به نحوی دیگر با آیفون ها کار کنند و این می تواند حداقل یکی از دلایلی باشد که اپل دکمه هوم فیزیکی را به دکمه هوم مجازی تبدیل کرد. برای کاربرانی که عادت به استفاده از دکمه هوم فیزیکی دارند، این تغییر آیفون به جای ارتقا، یک تنزل  به حساب می آید. اما ممکن است برای میلیون ها کاربر دیگر استفاده از دکمه هوم مجازی، کار با آیفون را برای آنها لذت بخش تر کند.

منبع: phonearena.com


نظر خود را بنویسید

avatar