بررسی آخرین شایعات درباره گوشی سامسونگ Galaxy S8

بررسی آخرین شایعات درباره گوشی سامسونگ Galaxy S8

اگر چه بررسی شایعات درباره پرچمدار بعدی سامسونگ با نام Galaxy S8 قضاوت زود هنگامی است اما با توجه به شایعات منتشر شده این بررسی خارج از لطف نیست. بعد از دو گوشی عالی Galaxy S7 و S7 edge که در سال جاری به بازار آمد، انتظارات از محصول بعدی سامسونگ بسیار زیاد است، به علاوه اینکه آتش گرفتن Note 7 باعث کاهش مقبولیت عمومی این شرکت شد. ما امیدواریم که پرچمدار آینده سامسونگ کیفیت فوق العاده ای داشته باشد.

طراحی Galaxy S8

untitled

سیر تکاملی طراحی گوشی های Samsung Galaxy S6, Galaxy S7 edge, Galaxy Note 7

اگر چه شایعات اخیر اطلاعات معتبری درباره ظاهر این تلفن اسمارت فون به ما نداده است اما تقریبا اطمینان داریم که طبق روندی که سامسونگ از اواخر سال ۲۰۱۴ در پیش گرفته این بار هم سامسونگ از طراحی فلزی شیشه ای استفاده کند. در حال حاضر کتنسپت هایی از گلکسی اس ۸ منتشر شده که سامسونگ با دقت روی آنها می تواند یک طراحی گوشی عالی داشته باشد، اما این کانسپت ها ممکن است حدس و گمانی واهی نیز باشد.

جک ۳٫۵ میلیمتری صدا چه چه می شود؟ در حال حاضر تعداد زیادی از تولیدکنندگان تصمیم گرفتند که پورت ۳٫۵ میلی متری صدا را کنار بگذارند و اپل در گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس این پورت را حذف کرد. قابل پیش بینی است که سامسونگ نیز برای به روز بودن این جک را حذف کند. از اینکه حذف این جک اتفاق خوبی برای این تولید کننده کره ای باشد مطمئن نیستیم، اما هنوز امیدواریم که در سال ۲۰۱۷ نیز از جک ۳٫۵ میلیمتری استفاده شود.

samsung-galaxy-s8-concept-c

samsung-galaxy-s8-concept

samsung-galaxy-s8-concept-d

صفحه نمایش Galaxy S8

 شایعه شده است که Galaxy S8 در دو نسخه عرضه خواهد شد که ابعاد صفحه نمایش آنها ۵٫۱ و ۵٫۵ اینچ می باشد. تغییر بزرگ می تواند کنار گذاشتن صفحه نمایش های تخت قدیمی باشد. بله حق باشماست سامسونگ می تواند به طور کامل در هردو نسخه Galaxy S8 از صفحه نمایش edge استفاده کند. ما فرض می کنیم که صفحه نمایش این گوشی بیشتر شبیه به Note7 باشد و نسبت به Galaxy S7 edge صفحه نمایش آن انحنای بیشتری داشته باشد.

Galaxy S8 ممکن است مجهز به صفحه نمایش ۴K UHD با رزولوشن ۳۸۴۰ ×۲۱۶۰ پیکسل باشد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش بین ۸۳۱ تا ۸۴۷ پیکسل در اینچ خواهد بود و می تواند بیش از پیش بدرخشد.

samsung-galaxy-note-7-vs-samsung-galaxy-s7-edge-connectivity

 مقایسه انحنای صفحه نمایش Galaxy S7 edge (چپ) و Galaxy Note 7 (راست)

البته به نوع صفحه نمایش که Super AMOLED باشد یا نه اشاره ای نشده است. این نوع صفحه نمایش از ویژگی های منحصر به فرد گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال های اخیر بوده است.

استفاده از صفحه نمایش این گوشی در غالب Daydream VR (واقعیت مجازی) گوگل نیازمند یک سری سخت افزار می باشد. ما اطمینان داریم که گوگل همچون سایر رقبا روی این دستگاه کار می کند و Galaxy S8 می تواند اولین گوشی سامسونگ باشد که قابلیت کار با واقعیت مجازی گوگل را دارد.

سخت افزار Galaxy S8

در داخل Galaxy S8 ما به احتمال زیاد پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۰ و یا در بدترین شکل ممکن اسنپ دراگون ۸۲۱ را ببینیم. احتمالا این پردازنده برای بازار آمریکا باشد و برای بازار بین المللی از پردازنده Exynos در این دستگاه استفاده شود که می تواند Exynos 8893 یا نسخه بهبود یافته آن باشد.

در حال حاضر، بر اساس سیر تحول رم در گوشی های هوشمند، ما پیش بینی می کنیم که این گوشی دارای ۶ گیگابایت رم باشد. ما درباره ویژگی های Note 7 از جمله مقدار رم آن انتظاراتی داشتیم که ممکن است درباره Galaxy S8 رخ دهد. احتمال اینکه در Galaxy S8 از ۴ گیگ رم استفاده شود هم بسیار زیاد است.

احتمالا نسخه پایه این گوشی دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی باشد، همانطور که به یاد دارید وقتی که گوشی های Galaxy S7 و S7 edge هم در آمریکا به بازار آمد دارای همین میزان حافظه داخلی بود، اما امیدواریم Galaxy S8 به این شکل نباشد و همچنین امیدواریم که درگاه کارت حافظه را حذف نکرده باشد.

s8-ifixit

نمای داخلی Galaxy S7

دوربین Galaxy S8

این بخش یکی از بخش های جذاب است. گزارش های متعددی از چین منتشر شده است که بیانگر استفاده از دوربین دوگانه در این گوشی می باشد. براساس شنیده ها سامسونگ می تواند از دو سنسور مختلف با کاربردهای مجزا استفاده در این گوشی استفاده کند.

یکی از لنزها درست مثل Galaxy s7، است و ۱۲ مگاپیکسل می باشد در حالیکه لنز دیگر ۱۳ مگاپیکسلی بوده و توسط شرکت سونی ساخته شده است. دوربین جلوی این گوشی از ۵ مگاپیکسل در Galaxy S7 به ۸ مگاپیکسل ارتقا یافته است.

نرم افزار و ویژگی های Galaxy S8

Galaxy S8 قطعا با اندروید ۷ نوقا عرضه خواهد شد. گوگل در ماهی که گذشتاندروید ۷ را منتشر کرد و سامسونگ هیج عذر و بهانه ای برای استفاده نکردن از این سیستم عامل ندارد.

اسکنر عنبیه چشم در Galaxy S8

سامسونگ به طور واضح از اسکنر عنبیه در Note 7 استفاده کرد و در آینده یکی از معیارهای سطح بندی گوشی خواهد شد. ما مطمئن هستیم که پرچمدار آینده سامسونگ از مانع امنیتی بیومتریک نیز استفاده خواهد کرد.

تاریخ عرضه و قیمت Galaxy S8

Galaxy S8 کی رسمی خواهد شد؟ براساس تجربیات گذشته Galaxy S8 یک روز قبل از MWC 2017 معرفی خواهد شد. رونمایی از این گوشی مدت زیادی طول نخواهد کشید و طبق حدس و گمان ها Galaxy S8 در اواسط مارس عرضه می شود.

قیمت آن چقدر است؟ ما فرض می کنیم که این گوشی طبق روال قبل قیمت گذاری شود. براین اساس قیمت گوشی کوچکتر بین ۶۴۹ تا ۶۹۹ دلار و گوشی بزرگتر بین ۷۴۹ تا ۷۹۹ (بسته به حافظه داخلی) خواهد بود.

منبع:phonearena.com


نظر خود را بنویسید

avatar