شرکت Yahoo به زودی به از دست دادن اطلاعات اعتراف خواهد کرد

شرکت Yahoo به زودی به از دست دادن اطلاعات اعتراف خواهد کرد

ظاهرا شرکت بزرگ Yahoo به زودی اعتراف خواهد کرد که ماه گذشته دچار حمله سایبری شده که منجر به دزدیده شدن اطلاعات میلیونها کاربر شده است. ممکن است به یاد داشته باشید که حادثه ای در ماه آگوست برای یاهو اتفاق افتاد که در آن هکری به نام Peace موفق شد تا به سرورهای یاهو نفوذ کرده و اطلاعات ۲۰۰ میلیون کاربر را بدزدد. Peace بعد از دزدیدن این اطلاعات آنها را در بازار سیاه دنیای وب فروخت.

در آن زمان یاهو اعلام کرد که در حال بررسی اتفاق فوق است و بنابر منابع داخلی شرکت یاهو، قرار است این شرکت به زودی این اتفاق را تایید کند. یکی از منابع داخلی اعلام کرد که هکی که برای این شرکت رخ داده بدتر از ۲۰۰ میلیون کاربر است. این اتفاق بسیار بدی برای شرکت یاهو خواهد بود. چرا که هیچ درخواستی از کاربران برای تغییر رمز عبورشان نشد.

همان طور که می دانید، شرکت مخابراتی Verizon هم قرار است کسب و کار اینترنتی شرکت یاهو را به مبلغ ۵ میلیارد دلار خریداری کند. یاهو به دلیل کم کاری در اصول امنیتی نه تنها با جریمه های سنگین رو به رو خواهد شد، بلکه ممکن است قرارداد با شرکت Verizon را هم تحت تاثیر قرار دهد. باید صبر کنیم تا ببینیم یاهو چه پاسخی برای تاخیر در مطلع کردن کاربران ارائه خواهد کرد.

این که شرکت های بزرگ همیشه مورد حمله ای سایبری قرار می گیرند اصلا جای تعجب ندارد. شرکت یاهو در سال ۲۰۱۴ هم مورد حمله سایبری قرار گرفته بود که طی آن اطلاعات بسیاری از کاربران دزدیده شد. اما آن موقع شرکت یاهو از کاربران درخواست کرد تا رمز عبورشان را تغییر دهند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar