۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه؛ رکورد سرعت اینترنت موبایل در ایران توسط ایرانسل

۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه؛ رکورد سرعت اینترنت موبایل در ایران توسط ایرانسل

۱۰ سال پیش را بخاطر بیاورید که برای باز کردن یک صفحه از وبسایت باید حتی تا یک دقیقه یا بیشتر هم منتظر می ماندیم. با اینکه با صدای نوستالژیک اتصال Dial Up می دانستیم با یک اینترنت کم سرعت روبرو هستیم، باز هم لذت بخش بود. با رواج اینترنت، ADSL ها پا به میان گذاشتند و کمی سرعت اینترنت بهبود پیدا کرد. اما شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که امروز همه جا امکان دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد و اینترنت روی سیم کارت اینقدر طرفدار پیدا کند.

با اینکه اینترنت ۴G سالهاست در کشورهای پیشرفته مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، این تکنولوژی کمتر از ۲-۳ سال است که در ایران رواج پیدا کرده و به لطف رقابت بین سه اپراتور موجود هر روز شاهد بهبود کیفیت این سرویس هستیم.

اپراتور دوم موبایل در راستای تلاش برای دستیابی به نسل پنجم اینترنت(۵G) موفق شد به عنوان نخستین اپراتور در ایران و منطقه، نسل ۴.۵ اینترنت را با موفقیت آزمایش کند.

آزمایش نسل ۴٫۵ اینترنت توسط ایرانسل همزمان با عید سعید غدیرخم و با دستیابی به سرعت دانلود ۱۲۰۰ مگابیت‌برثانیه با نرخ تاخیر (PING) یک میلی‌ثانیه و با دانلود یک فایل ویدئویی دو گیگابایتی طی ۱۴ ثانیه با موفقیت انجام شد.

این اپراتور پیش از این نیز در تاریخ ۱۳ مرداد ۹۵ در مراسم راه‌اندازی گسترده‌ترین شبکه اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) در ایران، موفق به آزمایش سرعت دانلود بالای ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه شده بود. پیش از این نیز رکورد سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را این اپراتور ثبت کرده بود.

منبع: tasnimnews.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar