سامسونگ محکوم به پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار به اپل شد

سامسونگ محکوم به پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار به اپل شد

طرح دعوی اپل برای پنتت ثبت شده اش در سال ۲۰۱۱ در مقابل سامسونگ بالاخره به نتیجه رسید. روز گذشته این حکم صادر شد که سامسونگ به علت استفاده از پنتت ثبت شده اپل باید مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار به عنوان خسارت به اپل بپردازد.

ماجرا از جایی شروع شد که سامسونگ از چند طرح ثبت شده توسط اپل استفاده کرده است. یکی از این طرح ها، باز کردن قفل با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش(swipe to unclock) است. جالب اینجاست که اپل در آخرین نسخه از سیستم عاملش با نام ios 10 دیگر از ویژگی swipe to unlock هم استفاده نکرده. یکی دیگر از پنتت های ثبت شده توسط اپل که سامسونگ بابت استفاده از آن باید به اپل جریمه بپردازد، ویژگی اصلاح خودکار کلمات(autocorrect) می باشد.

تصمیم گرفته شده در دادگاه دیروز، یک اتفاق مهم برای تولید کنندگان گوشی های هوشمند بود. شاید برخی دیگر از کمپانی های فعال در این زمینه مجبور باشند راه دیگری برای باز کردن قفل گوشی شان پیدا کنند و دیگر از ویژگی اصلاح خودکار کلمات هم استفاده نکنند تا مانند سامسونگ محکوم به پرداخت جرایم سنگین نباشند.

این اولین درگیری بین اپل و سامسونگ نبوده و قطعا آخرین هم نیست. به تازگی اپل ادعا کرده که سامسونگ از طراحی آیفون هایش استفاده کرده و قانون کپی رایت را رعایت نکرده است. شاید جریمه ای دیگر در انتظار سامسونگ باشد!

منبع: techradar.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar