اشتباه فاحش سامسونگ در گلکسی نوت ۷، فرصتی برای گوگل خواهد بود

اشتباه فاحش سامسونگ در گلکسی نوت ۷، فرصتی برای گوگل خواهد بود

گوشی گلکسی نوت ۷ قرار بود یک گوشی فوق العاده باشد. گوشیی که قرار بود رقیب همیشگی خود آیفون را شکست دهد. کاری که نوت ۷ تواناییش را داشت. اما عجله کردن سامسونگ برای ساخت و عرضه این گوشی قبل از آیفون کار دست این کمپانی داد. گوشی های گلکسی نوت ۷ بدون هیچ دلیلی شروع به آتش گرفتن می کردند. پس از این حادثه، سامسونگ بسیاری از گوشی های نوت ۷ را جمع آوری کرد و قول داد تا آنها را تعمیر و جایگزین کند.

اما این شرکت نمی دانست که مشکلات برایش پایان نخواهد یافت. پس از اینکه سامسونگ باتری ها را تعمیر، و سری جدید را عرضه کرد، باز هم اخبار بسیاری مبنی بر آتش گرفتن گوشی های نوت ۷ تعمیر شده شنیده شد، تا اینکه سامسونگ تصمیم گرفت تا برای همیشه تولید این گوشی را متوقف کند. قبل از عرضه نوت ۷، سامسونگ دوره بسیار خوبی را پشت سر می گذاشت. آن ها هم برند محبوب منتقدین بودند، هم برند محبوب مردم. اما یک اشتباه فاحش باعث شد تا اعتماد مردم نسبت به این برند کمرنگ شود.

اگر بخواهید در دنیای تکنولوژی یک تولید کننده موفق باشید، به هر سه عامل، سخت افزار خوب، نرم افزار کارا و سرویس های متناسب با آنها نیاز خواهید داشت. اگر هرکدام از این عوامل را نداشته باشید، همیشه وابسته و آسیب پذیر خواهید بود. اگر بخواهیم این سه عامل را با ظاهر و شخصیت یک انسان مقایسه نماییم، سخت افزار خوب مانند داشتن لبخندی زیباست و نرم افزار کارا مثل داشتن شوخ طبعی. یک سرویس خوب هم، مانند یک دوست خوب است. زمانی که شما را ترک کند دلتنگش شده و به آن احساس نیاز می کنید.

گوشی های شرکت سامسونگ هم، همیشه سخت افزار فوق العاده ای داشته اند. دوربین فوق العاده و طراحی منحصربفرد. اما همان طور که گفتیم، اگر سه عامل را با هم نداشته باشید، وابسته و آسیب پذیر خواهید شد. مشکلی با نوت ۷ برای سامسونگ پیش آمد. از لحاظ نرم افزاری هم، اندروید و اکثر سروسیس های اندرویدی، متعلق به شرکت گوگل است.

در واقع شرکت سامسوگ با چنین گاف بزرگی، کار را برای گوگل بسیار آسان کرد. گوگل با معرفی سخت افزاری جدید به نام گوشی پیکسل، نرم افزاری مانند سیستم عامل جدید، و سرویس های منحصربفردی مانند Google Assistant خود را رقیبی جدی برای بزرگان این صنعت می داند. اگر گوگل برنامه های خود را بتواند بدون مشکل اجرا نماید، قطعا به رقیبی بسیار جدی برای اپل و سامسونگ تبدیل خواهد شد. چراکه گوگل هر سه عامل را باهم دارد و قدمی بزرگ برداشته تا در صنعت گوشی های همراه هم جزو بزرگان باشد!


 

نظر خود را بنویسید

avatar