مقایسه سرعت شارژ شدن گوشی های هوشمند را مشاهده کنید

مقایسه سرعت شارژ شدن گوشی های هوشمند را مشاهده کنید

این روزها قابلیت شارژ سریع به یکی از مهمترین قابلیت های گوشی های هوشمند تبدیل شده. شاید سال های گذشته این ویژگی در انتخاب یک گوشی آنچنان تاثیرگذار نبود اما هرچه جلوتر می رویم، گوشی هایمان به اصلی ترین همراه مان تبدیل می شوند و نمی توانیم آنها را حتی چند ساعت در شارژ رها کنیم و دوری شان را تحمل کنیم. در همین راستا امسال شاهد بودیم که اکثر پرچمداران برند های مطرح، قابلیت شارژ سریع را به یدک می کشیدند و روی آن مانورهای تبلیغاتی زیادی می دادند. هرچند که اپل هنوز هم از این قابلیت بی بهره است و زمان شارژ شدن آیفون هایش طولانی تر از رقابیش می باشد.

اخیرا وبسایت AnandTech مقایسه ای بر روی چندین گوشی محبوب(از نظر مدت زمان شارژ شدن) را انجام داده که نتیجه آن را در تصویر زیر مشاهده می شود. اولین نکته ای که در مقایسه زیر نظر همگان را جلب می کند، عملکرد ضعیف آیفون های اپل می باشد. با اینکه بیش از یک سال است که گوشی های اندرویدی مشغول کار بر روی قابلیت شارژ سریع هستند، اما اپل در جدیدترین آیفونش هم پیشرفتی را از این بابت نداشته.

iphone-7-charging-time

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، آیفون ۷ پلاس ۳٫۰۷ ساعت زمان می برد تا بطور کامل شارژ شود و برادر کوچکترش آیفون ۷ نیز برای شارژ کامل ۲٫۰۸ ساعت زمان نیاز دارد. در این میان گوشی های Meizu PRO 6 , Galaxy S7 و iphone SE در رده های اول تا سوم جای گرفته اند. اینکه آیفون SE با ۱٫۶۶ ساعت بطور کامل شارژ می شود و رتبه سوم را کسب کرده مدیون حجم باتری کمش می باشد و جای تحسین وجود ندارد.

البته این امکان وجود دارد تا با شارژر آیپد بتوانید آیفونتان را با سرعت بیشتری شارژ کنید، اما انجام این کار در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به باتری گوشی شما می شود. به نظر در این مقایسه سامسونگ نسبت به دیگر رقابیش برتری محسوسی دارد. HTC 10 نیز در این مقایسه عملکردی رضایت بخش را داشته است.


نظر خود را بنویسید

avatar