به گفته بلومبرگ، ماشین خودران اپل به یک نرم افزار تبدیل خواهد شد.

به گفته بلومبرگ، ماشین خودران اپل به یک نرم افزار تبدیل خواهد شد.

اپل معمولا در مورد خودروی ابتکاری خود محرمانه عمل می کند و کد آن titan می باشد. اما گزارش های مختلف حاکی از آن است که اپل به شدت از جاه طلبی خود کاسته است. بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت قصد ندارد مانند شرکت تسلا ماشین الکتریکی اختصاصی خودش را بسازد، اما در عوض تمرکز خود را روی طراحی نرم افزار خودران قرار داده تا آن را با همکاری یکی از شرکت های خودروسازی پیدا سازی کند.

مارک گورمن و آلکس وب نویسنده های سایت بلومبرگ، اخیرا نوشته هایی را منتشر کردند که صدها نفر از تیم هزار نفری ماشین اپل این پروژه را خواسته یا ناخواسته ترک کردند. مدیران شرکت تصمیم گیری درباره این پروژه را به سال ۲۰۱۷ موکول کرده اند و گفته می شود که پس ار ماه ها اختلاف، استراتژی تغییر خواهد و زنجیره تامین منابع تغییر خواهد کرد.

اپل پروژه titan را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد و هدفش این بود که مانند بازار موبایل تحول عظیمی در صنعت خودروسازی ایجاد کند. جف ویلیامز سخنگوی اپل در سال ۲۰۱۵ گفته که این خودرو یک گوشی تلفن همراه بی نهایت است، اینطور نیست؟ اگر چه به نظر می رسد که این شرکت پیچیدگی پروژه و اهمیت زنجیره تامین قطعات خودرو را می دانسته است. گزارش های امروزه از داستان هایی مشابه که در جولای و سپتامبر توسط بلومبرگ و نیویورک تایمز منتشر شد پیروی می کند.

اپل، در عین حال، هنوز اذعان دارد که پروژه مخفیانه ماشین خود همچنان باقی است، اگر چه تیم کوک مدیر عامل اپل در آخرین نشست سهامدران گفت: زمانی که بچه بودید را به یاد دارید؟ شب کریسمس، خیلی هیجان انگیز بود، شما نمی دانستید که طبقه پایین چه خبر است، این صحبت های تیم کوک در ماه فوریه بوده است. اگر چه کریسمس در حال نزدیک شدن است و در حال حاضر خطر نا امیدی طرفداران اپل را تهدید می کند وقتی میبینید چیزی زیر درخت نیست.

مبع: theverge.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar