۷۷% از گیمرها هنوز هم بازی فیزیکی را به نسخه دیجیتالی ترجیح می دهند

۷۷% از گیمرها هنوز هم بازی فیزیکی را به نسخه دیجیتالی ترجیح می دهند

با توجه به گران بودن بازی های کنسول، گیمرها مخصوصا در ایران، ترجیح می دهند تا از طریق گیم شیرینگ بازی ها را خریداری کنند تا پول کمتری بابت آن پرداخت کنند. البته خرید بازی دیجیتالی الزاما نیازی به به اشتراک گذاری ندارد. اما طی آخرین تحقیقات، ۷۷% از گیمرها هنوز هم نسخه فیزیکی را به نسخه دیجیتالی ترجیح می دهند. در ادامه همراه ما باشید!

همان طور که گفتیم، این روزها خرید بازی های دیجیتالی به صورت شیرینگ یا غیر شیرینگ بسیار محبوب شده. این کار از قبل برای بازی های PC انجام می شد اما با ورود کنسول های نسل هفتم و هشتم، این کار برای کنسول ها هم رواج پیدا کرد. اما موسسه ای در انگلستان طی تحقیقاتی که انجام داده اعلام کرد که هنوز هم بازی های فیزیکی محبوب تر از بازی های دیجیتالی است. جامعه آماری این تحقیق ۱۲۰۰ نفر بوده که از میان گیمرهای حرفه ای انتخاب شده. البته همه ما می دانیم که معمولا گیمرهای حرفه ای دوست دارند تا بازی های خود را به صورت Collection نگاه دارند بنابراین ترجیح می دهند تا بازی ها را به صورت فیزیکی خریداری نمایند.

در این مورد که دلیل خرید نسخه فیزیکی چیست از آنها سوال شد که یک پاسخ مشترک داشت. آنها معتقدند که لمس کردن و دیدن بازی فیزیکی برای آنها لذت بخش است. پاسخ دیگری هم که شنیده شد، خرید و فروش دست دوم نسخه های فیزیکی بود که گیمرها به حق به آن اشاره کردند. البته شاید در کشور ما نتوان به این آمار استناد کرد. چرا که با وجود علاقه بسیار بالا به خرید نسخه فیزیکی بازی ها، قیمت آن ها با احتساب قیمت ارز و سودجویی برخی از فروشندگان، گاها بسیار بالا بوده که برای خیلی از ما غیرقابل تهیه خواهد بود. بنابراین شاید بتوان گفت که در ایران، خرید بازی های دیجیتالی و به اشتراک گذاری آنها بسیار به صرفه تر می باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar