ویژگی های نسخه جدید iOS 10.1 را مشاهده کنید؛ تغییراتی جزئی اما تکمیل کننده

ویژگی های نسخه جدید iOS 10.1 را مشاهده کنید؛ تغییراتی جزئی اما تکمیل کننده

اپل جدیدترین نسخه ios یعنی ios 10.1 را برای استفاده کاربران ارائه کرد و تعداد انگشت شماری قابلیت های جدید و جالب به آن اضافه کرده است. مهترین بخش این ویژگی حالت پرتره می باشد که مخصوص گوشی های آیفون ۷ پلاس است و به جز آن تعدادی از نقص ها برطرف شده و عملکرد آن بهبود یافته است. عمده ویژگی های جدید این نسخه به شرح زیر می باشد»

۱- حالت پرتره برای آیفون ۷ پلاس

در دوران رونمایی از آیفون ۷ در شهریور ماه، اپل حالت پرتره را نمایش داد که قابلیت ثبت عکس های پرتره با کیفیتی خیره کننده را در اختیار کاربران آیفون ۷ پلاس قرار می داد. این ویژگی یک تکنیک جدید برای شبیه سازی عمق میدانی در عکاسی دیجیتال است که اجازه می دهد عکس های پرتره فوق العاده ای بگیرید. در این تکنیک موضوع اصلی عکس به صورت شفاف می باشد و پس زمینه عکس تار می شود. حالت پرتره مختص گوشی های آیفون ۷ پلاس می باشد و در مرحله بتا قرار دارد.

 portrait-mode-for-iphone-7-plus


۲- حباب های پیام رسانی و افکت های تمام صفحه در iMessage

تا به حال پیام هایی با افکت های تمام صفحه برای تبریک تولد یا اتفاقات دیگر دریافت کرده اید و قصد داشتید به آن پاسخ دهید؟ خوب، حالا شما می توانید. فقط کافیست گزینه Replay در زیر حباب پیام را زده و انیمیشن هایی با افکت هایی زیبایی را تماشا کنید.

replay-bubble-and-full-screen-effects-in-imessage


۳- هشدار دهنده iMessage را با کاهش حرکت فعال کنید.

قبلا گزینه هشدار دهنده پیام ها با گزینه  “Reduce Motion” فعال نبوده است، اما کاربران می توانند به صورت خودکار این گزینه را فعال کرده و پیام هایی که دارای افکت تمام صفحه می باشد را ببینند.

play-imessage-effects-with-reduce-motion-enabled


۴- خلاصه فعالیت،فاصله و سرعت متوسط برای برنامه هایی که افرادی که ویلچر دارند استفاده می کنند.

ساعت اپل جزء اولین ابزارهایی بود که می توانست فعالیت بدنی افراد معلول را تحت نظر بگیرد. با انتشار ios 10 و WatchOS 3.0، اپل برنامه ویلچر را معرفی کرد که این اجازه را به کاربرانی که از ویلیچر استفاده می کنند می دهد که مسیر خود را ردیابی کنند. با انتشار ios 10.1 میزان و سرعت مسافت طی شده  به قابلیت های آن اضافه شد.

distance-and-average-pace-to-workout-summaries-in-the-activity-app-for-outdoor-wheelchair-run-pace-and-outdoor-wheelchair-walk-pace


۵- پشتیبانی از سیستم حمل و نقل ژاپن (مترو، خطوط اتوبوس و…)

شهروندان سه شهر بزرگ ژاپن یعنی توکیو، اوزاکا و ناگویا می توانند از نقشه های گسترش یافته در ios 10.1 لذت ببرند.

transit-support-for-all-major-train-subway-ferry-and-national-bus-lines-as-well-as-local-bus-systems-for-tokyo-osaka-and-nagoya

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar