مواظب باشید؛ در صورت بلا استفاده بودن سیم کارتتان، حساب تلگرام شما لو می رود

مواظب باشید؛ در صورت بلا استفاده بودن سیم کارتتان، حساب تلگرام شما لو می رود

تقریبا دو سالی می شود که پیام رسان تلگرام به اصلی ترین راه ارتباطی کاربران گوشی های هوشمند از طریق اینترنت تبدیل شده است. قبل از این پیام رسان، وایبر در بین کاربران ایرانی بسیار رایج بود که پس از اعمال محدودیت ها، سرعت آن کاهش یافت و بالاجبار کاربران به سوی تلگرام روی آوردند.

با وجود ایمن بودن تلگرام و اینکه پیام ها در این اپلیکیشن رمزگذاری می شوند، اما چالش هایی نیز در پس این پیام رسان محبوب وجود دارد که اگر بی توجه به آنها باشید گریبان گیرتان خواهد شد.

همانطور که در جریانید، تلگرام برای فعال سازی حساب ها از روش ارسال کد فعالسازی استفاده می کند. ساده ترین حالت افشای حساب تلگرامتان این است که پس از فروش سیم کارتتان مالک جدید قادر است به حساب شما دسترسی داشته باشد.

اما فقط فروش سیم کارتتان نیست که حساب تلگرام شما را در اختیار فرد دیگری قرار می دهد. طبق مجوز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتور ها می توانند در صورت بلا استفاده بودن سیم کارت های اعتباری پس از ۹۰ روز امتیاز سیم کارت شما را سلب کنند و شماره شما را به فرد دیگری بفروشند. در این صورت، بدون اطلاع شما فردی که شماره شما را خریداری می کند به حساب تلگرام شما دسترسی خواهد داشت.

این قانون برای سیم کارت های دائمی هم صدق می کند و فقط مدت زمان آن به جای ۹۰ روز شاید یکی دو سالی به طول بینجامد. اما راه حل چیست؟! برای جلوگیری از این اتفاق به شما پیشنهاد می دهیم حتما موارد زیر را رعایت کنید:

اول اینکه همین حالا تنظیمات(Setting) تلگرام را باز کنید به قسمت Privacy and Security بروید و روی Two-Step Verification کلیک کنید. در این مرحله تلگرام از شما می خواهد تا یک پسورد برای حسابتان انتخاب کنید. این پسورد تنها زمانی که بخواهید در یک دستگاه جدید تلگرام را با شماره تان نصب کنید از شما پرسیده می شود. پس هیچ فردی نمی تواند بدون رمز انتخاب شده تان وارد تلگرام شما شود.

این کار یک اقدام پیشگیرانه بود تا حداقل زمانی که اپراتوری شماره شما را بعد از ۹۰ روز عدم استفاده، سلب می کند و به فرد دیگری می فروشد، مالک جدید نتواند به حساب تلگرامتان دسترسی داشته باشد. اما اگر تصمیم به فروش سیم کارت خود گرفتید حتما باید حساب کاربری تان را از تلگرام پاک کنید. برای این کار لازم است تا به آدرس www.telegram.org/deactivate مراجعه کنید و پس از تایید شماره تان حساب تان را پاک کنید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar