اپل ممکن است ساخت و تولید آیفون را به آمریکا منتقل کند

اپل ممکن است ساخت و تولید آیفون را به آمریکا منتقل کند

همان طور که می دانید، دونالد ترامپ موفق شد تا به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا تبدیل شود. یکی از شعارهای انتخاباتی وی، اخراج مهاجرین از این کشور بود. پس از انخاب وی به عنوان رئیس جمهور، شرکت های تکنولوژی آمریکایی بسیار نگران این موضوع شدند. حال، طبق اخبار و شایعات، شرکت های بسیاری به دنبال انتقال کارخانه های تولیدی خود به ایالات متحده هستند. اپل هم یکی از این شرکت هاست که به دنبال چنین کاری است.

این خبر توسط یک روزنامه ژاپنی به نام Nikkei منتشر شده و با توجه به آن; اپل به دو تولید کننده خود، Foxconn و Pegatron، دستور داده تا امکان این انتقال را بررسی کنند. این دو شرکت مسئولیت تولید آیفون های شرکت اپل را دارند. این کار به احتمال زیاد به دلیل سخنرانی ترامپ در دانشگاه لیبرتی است. وی در حین سخنرانی گفت:

دیگر زمان آن رسیده که اپل محصولات لعنتی خود را در همین کشور تولید کند نه در خاک یک کشور دیگر!

این روزنامه ژاپنی ادعا می کند که چنین کاری بسیار پرخرج بوده و هزینه ساخت هر محصول را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد. چنین کاری را شرکت موتورولا هم انجام داد. آن ها تولیدات خود را در ایالات متحده آمریکا منتقل کردند. اما در سال ۲۰۱۴ کارخانه های این شرکت در آمریکا به علت هزینه های بالا تعطیل شدند.

البته اپل قبلا ساخت سخت افزار خود را به آمریکا منتقل کرده بود. Mac Pro سال ۲۰۱۳ حاصل چنین انتقالی بود و اپل مجبور به هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری برای آن شد. اما قطعا ساخت آیفون با آن حجم و تعداد بالا بسیار سخت تر از ساخت سخت افزار در آن کشور خواهد بود. به هر حال باید دید که اپل در قبال حرف های ترامپ چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد؟


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar