جزئیات فیلتر شدن بازی کلش آو کلنز و کلش رویال را اینجا بخوانید

جزئیات فیلتر شدن بازی کلش آو کلنز و کلش رویال را اینجا بخوانید

از دیروز ۷ آذر ماه، تعداد زیادی از کاربران گزارش داده اند که دسترسی به بازی های کمپانی سوپرسل از قبیل کلش آو کلنز و کلش رویال امکان پذیر نیست و با ارور Login failed مواجه می شوند. این درحالیست که کاربران گفته اند دسترسی به بازی با استفاده از نرم افزارهای جانبی تغییر آی پی ممکن است. از طرفی کمپانی سوپرسل گفته است که اختلالی در سرورهای این کمپانی وجود ندارد و میلیون ها کاربر در سراسر جهان در حال انجام بازی های کلش آو کلنز و کلش رویال هستند.

این مساله نگرانی های زیادی را برای کاربران ایرانی این بازی به وجود آورد و گمانه زنی در مورد فیلتر شدن این بازی با افزایش تعداد کاربرانی که قادر به انجام بازی بدون تغییر آی پی نبودند بیشتر شد. اما جالب اینجاست که کافه بازار و کمپانی سوپرسل رابطه کاری نزدیکی با یکدیگر دارند تا کاربران ایرانی بتوانند به راحتی از پرداخت های درون برنامه ای بازی های این کمپانی استفاده کنند.

پس از انتشار این دسته اخبار مبنی بر فیلتر شدن بازی های محبوب کمپانی سوپرسل، تعدادی از کاربران اذعان داشتند که دسترسی آنها به بازی کلش آو کلنز بدون تغییر آی پی مانند گذشته امکان پذیر است. با توجه به اینکه تعدادی از کاربران بدون مشکل در حال ادامه این بازی هستند، احتمال می دهیم که این اختلالات در بین برخی از سرویس دهنده های اینترنت(ISP) وجود ندارد. درصورتی که در صورت فیلترینگ، دسترسی به بازی از هیچ سرویس دهنده ای امکان پذیر نخواهد بود.

در پی پیگیری ها، حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت مشکلات مربوط به این بازی به اختلال در اینترنت سراسری کشور می باشد و این مشکل همیشگی نخواهد بود. به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای مشکل دسترسی به این بازی ها به زودی برطرف خواهد شد.

با این حال باید تا برطرف شدن مشکل منتظر بمانیم و ببینیم آیا این مشکل طی ساعات آینده برطرف خواهد شد و یا بازی کلش آو کلنز هم به سرنوشت بازی پوکمون گو دچار می شود!!!


 

نظر خود را بنویسید

avatar