لمس سه بعدی در اندروید؛ میانبرها چگونه در اندروید نوقا کار می کند.

لمس سه بعدی در اندروید؛ میانبرها چگونه در اندروید نوقا کار می کند.

شما احتمالا از ویژگی جدید اندروید ۷٫۱ نوقا با خبر باشید که به اصطلاح “میانبر سریع” نامیده می شود. یا ضربه زدن و فشار دادن یک آیکون فهرستی از منوها باز می شود که یک تابع خاص با برنامه ها داشته باشد. به عنوان مثال شما می توانید سریعا دوربین جلو را برای گرفتن سلفی راه بندازید یا بلافاصله بتوانید یک صفحه کروم باز کنید.

یک سری الزامات نیاز است تا شما بتوانید از میانبر سریع استفاده کنید. در مرحله اول واضح است که شما نیازمند اندروید ۷٫۱ نوقا هستید. و در مرحله دوم شما باید توسط توسعه دهنده میانبر سریع را فعال کرده و برنامه های کمی وجود دارد که توسط این قابلیت پشتیبانی می شود.

تنها دارندگان گوشی های نکسوس و پیکسل شانس استفاده از این قابلیت را دارند. بنابراین ممکن است که شما سوالاتی درباره عملکرد دقیق این ویژگی داشته باشید. برای مثال، آیا می توانم آیکون برنامه ها را جابجا کنم و روی میانبر سریع باید ضربه بزنیم یا آن را نگه داریم؟ پس اینجا به طور مختصر نحوه کار آن را توضیح می دهیم.

شما روی آیکون برنامه مورد نظر انگشت خود را نگه داشته، بعد از مدتی کوتاه، منوی میانبر سریع نمایان شده و گوشی شما با لرزیدن واکنش نشان می دهد، در این مرحله شما روی فهرست آیتم ها ضربه زده و یکی از برنامه ها را انتخاب کرده و یک میانبر در صفحه اصلی برای آن بسازید.

۳d-toch-for-android

اجازه دهید که حرکت دادن آیکون را به جای میانبر سریع به شما بگویم. شما ضربه بزنید روی صفحه و نگه دارید، منو نماید شده و گوشی شما به لرزه در می آید، در این مرحله شما می توانید برنامه را به این طرف و آن طرف بکشید، دومین لرزش به شما می گوید که شما از حالت میانبر سریع خارج شده و می توانید مثل قبل برنامه را جا به جا کنید.

این حس بصری و طبیعی است اگر شما فکر می کنید با جابجایی برنامه ها گوشی به مشکل می خورد نگران نباشید هیج چیز تغییر نمی کند. ما مشتاقیم تا ببینیم این ویژگی چگونه تکامل خواهد یافت، مخصوصا اگر صفحه نمایش گوشی های اندرویدی حساس به ضربه بشود.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar