بررسی و ترفند های بازی جدید سوپر ماریو ران

بررسی و ترفند های بازی جدید سوپر ماریو ران

سوپر ماریو ران در نهایت عرضه شد، نینتندو برای اولین بار پا به عرصه بازی های موبایل گذاشته و بازی خود را برای کاربران اپل در اپ استور به اشتراک گذاشته است.

اگر تا به حال درباره این بازی نشنیده اید، سوپر ماریو یک دونده خودکار است که مفهوم آن به کلمه قدیمی ماریو بر می گردد، یعنی دویدن و پریدن، و شما باید با چند حرکت ساده آن را کنترل کنید. با یک ضربه کوچک یک پرش کوتاه خواهد داشت و با ضربه محکم تر این لوله کش به پرواز در می آید. کنترل ساده این بازی هیجان لازم برای طرفداران را ندارد، اما کاملا برای دستگاه های لمسی متناسب می باشد. با یک معرفی کوتاه، بریم و این بازی را بررسی کنیم.

طراحی مراحل

بر خلاف سایر دونده های خودکار، مراحل سوپر ماریو جدید بدون انتها نیست و این یک ویژگی خوب است. به جای در پیش گرفتن یک روند ثابت، هر قسمت ویژگی های مربوط به خود را داشته و نینتندو سال ها برای توجه به جزئیات هر بخش پرداخته است. هر مرحله سخت تر از مرحله قبل می باشد، اما چهار فرمول ساده بدون هیچ نوشته و توضیحی شما را برای روبرو شدن با چالش های روبرو آماده می کند. هر مرحله دارای یک چالش اصلی در محیطی امن می باشد، سپس خطرات و سختی ها به آن اضافه می شود سپس شما با سختی ها روبرو می شوید و در نهایت به شما اجازه می دهد آن چیزی را که به دست آوردید را در میله پرچم نهایی ببینید.

پرچمی که در آخر هر مرحله مشاهده می کنید.

هر بخش دارای قسمت هایی اختیاری است که مهارت شما را برای پیدا کردن بخش های مخفی آن می سنجد. شما می خواهید که این کار را انجام دهید، زیرا قسمت های بیشتری را به شما نشان می دهد. این بازی دارای ۲۴ مرحله مختلف می باشد که به ۶ جهان تقسیم شده است. هر جهان شامل سه مرحله بوده و در مرحله آخر رئیس یکی از عواملش را روبروی شما قرار می دهد. ممکن است عالی به نظر نرسد، اما در بروزرسانی های آتی ویژگی های جالبی به آن اضافه خواهد شد.

حرکت و کنترل

این دسته را فراموش کنید، همه چیز در سوپر ماریو جدید با انگشت کنترل می شود.

نحوه کنترل شخصیت بازی شاید مهم تر از طراحی بازی باشد. همانطور که در ابندا گفته شد، عبور از بیشتر قسمت ها به صورت خودکار بوده، لوله کش سیبیلو که به چپ و راست رفته و دشمنان و موانع را از پیش رو بر می دارد، اما در ادامه شما بیش از مراحل اول درگیر کنترل کردن نحوه پرش آن خواهید شد. یک ضربه کوچک پرش کوچکی در پی خواهد داشت در حالی که با ضربه قوی تر ماریو بلند تر پریده و مدت بیشتری در آسمان می باشد.

در حالی که کنترل این بازی محدود و ساده است، سوپر ماریو تعداد انگشت شماری گیم پلی مختلف به شما که به شما کمک می کند که این شخصیت را بشناسید. به غیر از دویدن و پریدن خستگی ناپذیر، ماریو می داند که چگونه روی دیوار بپرد، لیز بخورد و بر دشمنان و موانع غلبه کند.

وقتی که ماریو به روی دیوار می پرد به آن چسبیده و به آرامی پایین می آید. اگر ضربه ای روی صفحه بزنید در جهت مخالف خواهد پرید و اگر دیوار دیگری وجود داشته باشد به آن دیوار خواهد چسبید. با این روش شما می توانید صعود کرده و جایگاه لوله کش را ارتقاء دهید و به شما کمک می کند که گم نشوید و مراحل جدید را کشف کنید. این یکی از مکانیزم هایی است که بازی را از حال خطی خارج کرده و به بازیکن آزادی می دهد.

لیز خوردن و بر خلاف دیوار پریدن آزادی نیست و نوعی تنوع است. وقتی ماریو روی سطح شیبدار قرار می گیرد، روی سطح لیز خورده و دشنانش را از بین برده و سکه های اضافی به دست می آورد. این کار سرگرم کننده بوده و سرعت شما را برای رسیده به مراحل غیر قابل دسترس بیشتر می کند.

حالت های بازی

سوپر ماریو جدید دارای سه حالت World Tour, Toad Rally, Kingdom Builder می باشد.

World Tour بازی اصلی است که شما احتمالا وقت زیادی را برای آن صرف خواهید کرد. در حالت کلاسیک سوپر ماریو، مراحل به تدریج طولانی و سخت می شوند. در World Tour، شما با چالش های استاندارند روبرو می شوید، مانند پرش از روی چاله ها و عبور از موانع، از بین بردن دشمنان و به طور مداوم پریدن روی دیوارهای آجری و فلزی.

هدف اصلی شما در این بازی رسیدن به میله پرچم می باشد، اما شما با موضوعات دلخواهی روبرو خواهید شد که به طور اختیاری با انجام آن می توانید پاداش بگیرید. اگر شما می خواهید همه چیز را به دست آورده و همه اسرار را کشف کنید باید حداقل هر مرحله را سه بار طی کنید. البته اگر شما بخواهید می توانید از یک سری مخفیگاه ها چشم پوشی کرده و به میله پرچم برسید.

حالت World Tour بازی سوپر ماریو

لغت ماریو به طور سنتی با جمع آوری سکه های زیاد ارتباط دارد و سوپر ماریو دونده هم از این داستان مبرا نیست. به غیر از سکه های طلایی آشنا، هر مرحله ۵ سکه صورتی برای به دست آوردن در طول مسیر دارد. هنگامی که شما آنها را در یک سطح خاص جمع آوری می کنید، شما یک چالش سخت تر به نام سکه های بنفش را باز می کنید. این سکه ها در اطراف همان مرحله پراکنده هستند اما به دست آوردن آنها کمی مشکل است. به دست آوردن آنها باعث می شود که شما در نهایت ۵ سکه سیاه را داشته باشید. این سکه سخت ترین مرحله بوده و در مناطق دشواری قرار دارد که به دست آوردن آنها نیاز به مهارت هایی دارد. به دست آوردن این سکه ها یک بلیت برای شما در پی خواهد داشت که با آن می توانید به صورت آنلاین با دیگر بازیکنان به رقابت پرداخته و تمام مراحل سوپر ماریو جدید را سپری کنید.

Toad Rally یک حالت چند نفره است که شما می توانید با سایر بازیکنان در سرتاسر جهان به رقابت بپردازید. متاسفانه شما با یک رقیب واقعی روبرو نخواهید شد، در حالت چند نفره شما واقعا با رقبا به رقابت نمی پردازید، اما هنوز یک سرگرمی جدا از بخش اصلی می باشد. علاوه براین در این قسمت هدف اصلی متفاوت بوده و سبکی متفاوت است. شما با از بین بردن دشمنان امتیاز گرفته و سکه های خاص جمع آوری می کنید. شما نیاز به صرف یک بلیت برای رفتن به بخش Toad Rally دارید.

Kingdom Builder بخش سوم و نهایی بازی است که با امتیازات و بازی های جایزه ای تزئین شده است. مجموعه اجزای بازی صرفا نمادین هستند اما به شما کمک می کند که به شخصیت های اضافی دسترسی پیدا کنید و بلیت قسمت Toad Rally را کسب کنید. چیز بیشتری برای گفتن درباره قسمت  Kingdom Builder وجود ندارد.

قدرت ها و بلوک های خاص

در سوپر ماریو جدید شما مجوعه ای از قدرت ها و بلوک های خاص را خواهید داشت. این قدرت ها به دوسری محدود می شوند. قدرت قارچ شما را غیر قابل تغییر کرده و شما را بزرگ کرده و آجرها را به راحتی می شکنید. و قدرت سوپر استار سرعت شما را افزایش داده و برای مدت کوتاهی شکست ناپذیر خواهید شد.

نماد برخی از قدرت ها

شما همجنین سه بلوک قرمز، آبی و زرد دارید. هنگامی که شما روی یک بلاک توقف پا میگذارید. شما را متوقف کرده و شما می توانید دوباره برنامه ریزی کنید. ضربه زدن روی صفحه باعث از سرگیری دوییدن شما می شود. بلوک های فلش دار به توجه به جهت فلش به شما قدرت پرش یا سرعت بیشتر می دهد.

قیمت گذاری

نسخه نمایشی سوپر ماریو رایگان بوده و شما می توانید سه مرحله از آن را بازی کنید. نسخه کامل این بازی ۹٫۹ دلار قیمت دارد که قیمت بالایی برای یک بازی موبایل به حساب می آید. اگر این بازی کنسول کامل سوپر ماریو بود، ما از تشویق شما برای خرید این بازی دریغ نمی کردیم. این بازی یک نسخه سطح پایین برای موبایل است. با این حال آیا این بازی سزاوار پرداخت ۱۰ دلار است؟ سوپر ماریو بیشتر به عنوان یک بازی رایگان پیشنهاد می شود و نه یک اپلیکشن ضروری، شما می توانید نسخه نمایشی آن را بارها و بارها بازی کنید و یا با پرداخت ۹٫۹ دلار نسخه کامل آن را خریداریم کنید. اگر شما طرفدار پر و پا قرص سوپر ماریو هستید آن را خریداری کنید، اگر هم دلیلی برای خرید آن پیدا نکردید از نسخه نمایشی آن لذت ببرید.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar