دولت آمریکا از مسافرین خارجی به این کشور درخواست عجیبی دارد !

دولت آمریکا از مسافرین خارجی به این کشور درخواست عجیبی دارد !

دولت و سازمان مرزبانی ایالات متحده آمریکا از مسافرین خارجی که وارد این کشور می شوند درخواست بسیار عجیبی دارد. به نظر می رسد که مسئله حریم شخصی به بهانه امنیت روز به روز کمرنگ و کمرنگ تر می شود. طی خبری که به تازگی توسط Politico منتشر شده، دولت ایالات متحده آمریکا از مسافرین خارجی به این کشور درخواست می کند تا اطلاعات شبکه های مجازی خود مانند فیسبوک، توییتر و.. را در اختیار دولت این کشور قرار داده تا آن ها بتوانند تهدیدها را شناسایی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید!

البته این بازرسی مدت ها پیش بود که درخواست شد و تنها مسافرینی مشمول آن می شوند که بدون ویزا وارد این کشور می شوند. بعضی از مسافرین بدون ویزا و با استفاده از فرآیند Electronic System for Travel Authorization, یا ESTA وارد این کشور می شوند و دولت آمریکا قصد دارد تا این دسته از مسافران را کنترل کرده تا بتواند تهدیدات احتمالی را شناسایی کند. این فرآیند از روز سه شنبه به اجرا درآمده اما هنوز به صورت اختیاری است. شما می توانید فرمی که مربوط به اطلاعات شبکه های مجازی است را پر کنید و نام حساب کاربری فیسبوک، گوگل پلاس و … خود را در آن وارد کنید.

این که این اطلاعات ممکن است موجب دیپورت شدن شما بشود هنوز مشخص نیست اما امری که کاملا مشخص است این است که شما در صورت پر نکردن این فرم هم می توانید وارد این کشور شوید. به طور مثال در صورتی که فرد در حساب کاربری فیسبوک خود نسبت به گروه های تروریستی ابراز علاقه کرده باشد، ممکن است پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود در فرم های مربوطه، به وی اجازه ورود به کشور آمریکا داده نشود.

این که این فرآیند امنیتی به همین شکل باقی خواهد ماند یا شدیدتر خواهد شد هنوز مشخص نیست. اما با ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا، احتمال سخت تر شدن تدابیر امنیت پیش بینی می شود.


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar