شرکت مایکروسافت احتمالا به اولین شرکت تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد

شرکت مایکروسافت احتمالا به اولین شرکت تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد

در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ بود که شرکت اپل با رشدی بی سابقه در سهام خود، به ارزشی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار رسید. این دستاورد اپل را به اولین شرکتی تبدیل کرد که به چنین ارزشی دست پیدا می کند. اما رشد اپل در ۷۷۵ میلیارد متوقف شد و با کاهش به ۶۱۷ میلیارد دلار رسید. با اینکه شرکت مایکروسافت فعلا در رتبه سوم این جدول قرار دارد، اما با توجه به پیش بینی وبسایت Equities، مایکروسافت تبدیل به اولین شرکت تریلیون دلاری خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید!

آقای مارکوفسکی که یکی از تحلیلگران دنیای تکنولوژی است چنین پیش بینی انجام داد. هم اکنون رتبه بندی شرکت ها پر ارزش دنیا به ترتیب زیر است:

  • Apple $617 billion
  • Alphabet $548 billion
  • Microsoft $492 billion
  • Amazon $359 billion
  • Facebook $333 billion

 

به نظر آقای مارکوفسکی، مایکروسافت شانس بیشتری برای رسیدن به ارزش یک تریلیون دلاری دارد تا اپل. دلیلی هم که ایشان برای نظر خود ارائه می کند این است که یک کمپانی نرم افزاری دسترسی بیشتری به کاربران و مشتریان خود خواهد داشت تا یک کمپانی سخت افزاری مانند اپل. وی اعتقاد دارد خرید LinkedIn کمک بسیار زیادی به افزایش ارزش مایکروسافت کرد. چرا که شبکه های اجتماعی امروزی از ارزش بالایی برخواردا هستند.

جالب اینجاست که مایکروسافت برای هر کاربر LinkedIn، مبلغی برابر با ۶۰ دلار را پرداخت کرد. کاربرانی که برای امور حرفه ای خود از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند و حقوق های بالاتری را از شرکت هایشان دریافت می کنند. این در حالی است که فیسبوک برای هر کاربر خود، مبلغ ۲۱۸ دلار را پرداخت کرد. مایکروسافت برای دستیابی به ارزش یک تریلیون دلار، لازم دارد تا ارزش سهام خود را دو برابر کند که با توجه به پیش بینی های انجام شده، با افزایش کاربران LinkedIn به ۷۰۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۰، این اتفاق خواهد افتاد.

جالب اینجاست که آقای مارکوفسکی اعتقاد دارد که این یک کورس دو اسبه بین مایکروسافت و آلفابت خواهد بود و اپل در آن جایی نخواهد داشت.

منبع: Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar