افت سهم شرکت اپل از بازار PC ، زنگ خطری برای این شرکت !

افت سهم شرکت اپل از بازار PC ، زنگ خطری برای این شرکت !

وضعیت شرکت اپل در بازار PC اصلا مناسب نیست. آخرین آماری که منتشر شده نشان می دهد که سهم این شرکت از بازار PC به پایین ترین حد خود در ۵ سال اخیر رسیده است. آماری که زنگ خطری برای اپل است. این آمار توسط Net Applications – شرکتی که بیشتر آمار مربوط به بازار سیستم عامل و مرورگرهای وب است – منتشر شده است. این آمار نشان می دهد که سهم PCهای شرکت اپل از کل بازار، تنها ۶٫۱% است.

این بزرگترین افت از بهار سال گذشته است. در سال گذشته، شرکت اپل سهمی بالغ بر ۹٫۶% از بازار PC داشت. بنابراین این کاهش سهم از بازار کامپیوترهای شخصی، بزرگترین کاهش از ماه آگوست سال ۲۰۱۱ است. لازم به ذکر است که Net Applications تنها شرکتی نیست چنین آماری را منتشر کرده. دیگر آمارهای موجود نیز نشان می دهد که فروش کامپیوترهای شرکت اپل نسبت به سال گذشته، به میزان ۱۳٫۴ درصد افت داشته است.

شرکت خوش نام ASUS موفق شد تا جایگاه اپل در رتبه چهارم را تصاحب کند و تیم کوک و اپل را به رتبه پنجم بفرستد. قاعدتا کاهش فروش Mac باعث افزایش سیستم های ویندوزی و لینوکسی شده. آمار نشان می دهد که سهم ویندوز و لینوکس از بازار به میزان ۰٫۵ درصد افزایش داشته است. شرکت اپل پیش تر اعلام کرده بود که تقاضا برای مک بوک پرو این شرکت بسیار بالا بوده. با اینکه این ادعا تا حدی درست است، اما فروش مک بوک پرو هم نتوانسته تاثیر زیادی روی سهم از بازار آن داشته باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar