بررسی گوشی جدید نوکیا ۶

بررسی گوشی جدید نوکیا ۶

نوکیا به بازی برگشت

طرفداران این شرکت فنلاندی باید دلایلی برای خوشحالی از بازگشت این نام افسانه ای به بازار موبایل داشته باشند. با قرار گرفتن شرکت HMD Global در راس، این نام پنح حرفی افسانه ای، که یکی از شناخته شده ترین نام ها در بین برندهای موبایل است، در نهایت تصمیم گرفت که گوشی اندرویدی تولید کند. این یک رویای طولانی مدت برای طرفداران نوکیا بوده، و قطعا در اولین روزهای سال ۲۰۱۷ نوکیا ۶ عرضه خواهد شد، یک گوشی میان رده و پیشگام که باید خود را در برابر برندها گسترده چینی اثبات کند. تا آنجایی که ما می دانیم، این گوشی تنها در چین در دسترس خواهد بود و بدون شک پس از مدتی به بازار جهانی راه خواهد یافت.

برگردیم به نوکیا ۶، ما تصمیم گرفتیم که مشخصات این گوشی را بررسی کنیم، و ببینیم چه چیزی باعث توجه کردن به این گوشی می شود.

طراحی گوشی نوکیا ۶

یکی از مواردی که باعث شد از نوکیا نامی افسانه ای بسازد تولید گوشی هایی با دوام بود. این مورد درباره همه گوشی های نوکیا صدق نمی کند، اما با مشاهده دوام نوکیا ۳۳۱۰،  می توانید به راحتی ببینید که کیفیت ساخت نوکیا طرفداران زیادی بین کاربران دارد. در واقع شرکت HMD جا پای بزرگان گذاشته، نه تنها با گوشی نوکیا ۶  بلکه با تمام دستگاه هایی که در آینده عرضه خواهد کرد.

این گوشی ۱۴۵ میلی متر طول و ۷۵٫۸ میلی متر عرض دارد، ضخامت آن نیز ۸٫۴ میلی متر بوده و حدود ۱۶۹ گرم وزن دارد که تقریبا با گوشی های مشابه خود یکسان می باشد. این گوشی از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است که انتخاب هوشمندانه ای برای گوشی های امروزی می باشد. تا زمانی که ترکیب بهتری عرضه شود، این ترکیب به سختی کنار گذاشته خواهد شد. بر اساس مد روز گوشی های هوشمند، صفحه نمایش این گوشی منحنی بوده و قاب آن کمی انحنا دارد. و در نهایت نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی ۷۱٫۵۹% می باشد. همچنین حسگر اثر انگشت در دکمه هوم در جلوی گوشی تعبیه شده است.

صفحه نمایش گوشی نوکیا ۶

به عنوان یک گوشی میان رده، تعجب آور نیست که نوکیا ۶ مجهز به صفحه نمایش Full HD باشد. پنل ۵٫۵ اینچی این گوشی مجهز به محافظ صفحه گوریلا گلس ۳ می باشد و دارای تراکم پیکسلی قابل قبول ۴۰۱ppi می باشد. این گوشی یک دستگاه پیشرو از نظر وضوح صفحه نمایش نیست، اما شرط می بندم که شما نمیتوانید حتی با زل زدن به صفحه نمایش تک پیکسل های آن را تشخیص دهید. صفحه نمایش نوکیا ۶  از نوع IPS LCD می باشد و ما حدس میزنیم که HMD بخواهد در آینده صفحه نمایش های AMOLED را امتحان کند. ما امیدواریم که نوکیا ۶ بتواند ما را با کالیبراسیون رنگ بهتر صفحه نمایش ما را شگفت زده کند.

پردازنده گوشی نوکیا ۶

پردازنده نوکیا ۶ یکی از قسمت هایی است که ما را نا امید می کند. ما فرض می کردیم که اکثر مردم انتظار دارند که اولین گوشی هوشمند اندرویدی نوکیا یک پرچمدار باشد، اما به نظر می رسد که نوکیا برای شروع کمی تواضع به خرج داده است. به طور خاص از پردازنده اسنپدراگون ۴۳۰ در نوکیا ۶ استفاده شده است، یک پردازنده میان رده ۶۴ بایتی و هشت هسته ای که اندازه آن ۲۸ نانو متر است.

دستگاه هایی که از این پردازنده استفاده کرده اند عبارتند از: لنوو K6، ایسوس زدفون ۳ و شیائومی ردمی ۳ اس، که می توانند رقبای مستقیم نوکیا ۶ باشند. تجربه به ما نشان می دهد که پردازنده اسنپدراگون ۴۳۰ در انجام کارهای روزمره هیچ مشکلی نخواهد داشت اما در انجام پردازش های سنگین کمی دچار مشکل می شود. از این پردازنده بیشتر از این انتظار نمی رود و کاربران این گوشی باید سطح انتظاراتشان را پایین بیاورند.

حافظه گوشی نوکیا ۶

نوکیا ۶ با رم ۴ گیگی تبدیل به یک گوشی میان رده استاندارد می شود. این خیلی خوب است، آیا شما می دانید چه چیزی باعث بهتر شدن می شود؟ نوکیا ۶ با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد و مقداری از آن به برنامه گوشی اختصاص دارد و اگر شما به حافظه بیشتری نیاز دارید می توانید از کارت حافظه استفاده کنید، نوکیا ۶ تا ۱۲۸ گیگابایت از حافظه خارجی پشتیبانی می کند.

باتری گوشی نوکیا ۶

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در این گوشی وجود دارد. این باتری نسبت به سایز این گوشی کوچک بود و ممکن است جوابگوی نیاز این گوشی نباشد. ما دوست داریم که این موضوع اشتباه باشد و امید زیادی داریم که ترکیب اسنپدراگون ۴۳۰ با دیگر قسمت ها عملکرد خوبی داشته باشند.

دوربین گوشی نوکیا ۶

دوربین عقب نوکیا ۶ از نوع ۱۶ مگاپیکسلی و مجهز به فوکوس خودکار می باشد. دوربین دارای دیافراگم f/2.0 بوده و اندازه سنسور آن ۱ میکرومتر می باشد. در مجموع این دوربین عملکرد خوبی در نور کم ندارد. ما نمی توانیم برای تست این دوربین صبر کنیم، اما نباید انتظارات ما بالا باشد چون که ممکن است نا امید شویم.

دوربین جلوی آن گوشی ویژه گرفتن سلفی ۸ مگاپیکسلی و با دیافراگم f/2.0 می باشد و اندازه آن از سنسور اصلی بزرگ تر بوده و ۱٫۱۲ میکرومتر اندازه دارد. این به این معنی است که عملکرد بهتری در نور کم دارد. این دوربین تا ۸۴ درجه محیط را پوشش می دهد و باعث می شود چندین نفر در قاب جای بگیرند. چیزی که ما مطئنیم این است که دوربین جلو دقیق است اما نه بیش از حدی که انتظار داریم.

انتظارات

با قرار گرفتن HMD Global در راس، نوکیا در حال ورود به بازار تلفن های هوشمند می باشند و به نظر می رسد در حال حاضر رویکردی جدید خواهند داشت. به نظر می رسد نوکیا ۶ در حال ارسال یک پیام روشن است که نوکیا در حال تمرکز بر روی ویژگی های ضروری است تا علاقه کاربران را به خود جلب کند. در واقع نوکیا در حال تلاش برای انجام این کار هاست و نوکیا ۶ می تواند یک قدم اول استثنایی باشد.

 

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar