بالاخره آمار جهانی از میزان فروش کنسول اکس باکس وان اعلام شد

بالاخره آمار جهانی از میزان فروش کنسول اکس باکس وان اعلام شد

متاسفانه شرکت مایکروسافت هنوز به صورت رسمی آماری از میزان فروش کنسول نسل هشتمی خود منتشر نکرده. تا به حال هر آماری که در این باره منتشر شده، از سازمان های واسطه بوده. اخیرا سازمان دیگری به نام Superdata آماری در مورد میزان فروش دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر کرده که در ادامه با هم می خوانیم.

البته چنین سیاستی فقط مربوط به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت نبوده، و این شرکت پیش تر هم در مورد محصولاتش از همین رویه استفاده کرده بود. مایکروسافت ترجیح می دهد به جای انتشار آمار از میزان فروش محصولات خود در سطح جهانی، جزئیات دیگری از محصولاتش را منتشر کند. به هر حال این سیاست ها چه خوب باشد چه بد، مربوط به شرکت مایکروسافت بوده و باید به آن ها احترام گذاشت.

اما همان طور که گفتیم، سازمان های بسیاری در زمان های مختلف اقدام به عرضه و انتشار آمارهای مختلفی از میزان فروش کنسول ها و محصولات دیگر نمودند. سایت آماری SuperData در جدیدترین گزارشات خود عنوان کرده است که تا به حال ۲۶ میلیون دستگاه از کنسول اکس‌ باکس وان در سطح جهانی به فروش رسیده است، سایت SuperData علاوه بر انتشار آمارهای مختلف، بخشی تحلیلی هم ارائه می دهد. همان طور که می دانید، شرکت نینتندو قرار است با جدیدترین کنسول خود به نام سوئیچ وارد بازار کنسول ها شود. این در حالی است که دو کنسول سونی و مایکروسافت، به ترتیب ۵۵ میلیون و ۲۶ میلیون واحد فروخته اند.

دلیل این فروش نسبتا کم شرکت مایکروسافت نسبت به سونی، اعمال سیاست های اشتباه این شرکت بوده است. اما مایکروسافت با عرضه کنسول اکس باکس وان اس کمی از اشتباهاتش را جبران کرد. این شرکت همچنین کنسولی جدید به نام اسکورپیو در دست دارد که قرار است در E3 امسال معرفی شود. با اینکه این کنسول از قدرت ویژه ای برخوردار است، اما باید دید که قیمت گذاری آن چگونه بوده و چه تاثیری روی فروش آن خواهد گذاشت؟


 

نظر خود را بنویسید

avatar