در سال ۲۰۱۶ تعداد ۹۰ میلیارد اپلیکیشن دانلود شد و ناشران ۸۹ میلیارد دلار درآمد کسب کردند

در سال ۲۰۱۶ تعداد ۹۰ میلیارد اپلیکیشن دانلود شد و ناشران ۸۹ میلیارد دلار درآمد کسب کردند

هیچکس نمی تواند منکر تاثیر اپلیکیشن ها بر بشریت شود. اپلیکیشن ها تقریبا به جزئی جداناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند و هر روزه به تعداد آن ها اضافه می شود. گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد در سال ۲۰۱۶، تعداد اپلیکیشن ها دانلود شده برای دو سیستم عامل اندروید و iOS به بیش از ۹۰ میلیارد واحد رسیده که واقعا خیره کننده است. این تعداد دانلود به مقدار ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته. درآمدی که از دانلود این اپلیکیشن ها به ناشرین رسیده، بیش از ۸۹ میلیارد دلار است.

آمار دیگری نشان می دهد که زمان صرف شده توسط کاربران در اپلیکیشن ها نیز، ۲۰ درصد افزایش (۹۰۰ میلیارد ساعت) داشته که اصلا هم جای تعجب ندارد. جالب است بدانید که در سال گذشته، درآمد ناخالص ناشرین از اپلیکیشن ها ۱۲۷ میلیارد دلار بوده. همان طور که می دانید، مقدار ۳۰ درصد از این مبلغ متعلق به استورهای دو شرکت اپل (App Store) و سامسونگ می باشد. بنابراین پس از کسر چنین ارقامی، به مبلغ ۸۹ میلیارد دلار خواهیم رسید.

نکته ای که از این آمار می توانیم استنباط کنیم، میزان استفاده مردم از اپلیکیشن ها است. همان طور که گفتیم، کاربران در سال ۲۰۱۶ به مدت ۹۰۰ میلیارد ساعت خود را در اپلیکیشن ها گذرانده اند. چنین رقمی اهمیت امروزه اپلیکیشن ها را در زندگی ما نشان می دهد. وجود این برنامک ها تاثیر بسیار زیادی روی کسب و کار ها سنتی هم گذاشته و روز به روز آن ها را بیشتر منزوی می کند.

جالب است بدانید که اپلیکیشن YouTube، محبوب ترین برنامه سرگرمی شد و بیش از بقیه اپلیکیشن ها مردم را به خود مشغول کرد. اما بخش اصلی که تاثر ۷۵ درصدی روی درآمد حاصل از اپلیکیشن ها داشت، بخش بازی بود. نمونه یکی از پرطرفدارترین بازی ها، Pokemon Go بود که توانست بیش از ۹۵۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar