تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، سهام خود به ارزش ۳٫۶ میلیون دلار را فروخت !

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، سهام خود به ارزش ۳٫۶ میلیون دلار را فروخت !

طی یک حرکت از پیش برنامه ریزی شده; تیم کوک ، مدیرعامل شرکت اپل، بیش از ۳۰٫۰۰۰ سهم خود از اپل به ارزش ۳٫۶ میلیون دلار فروخت. گزارشات SEC نشان می دهد که این تراکنش های مالی طی سه روز ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ژانویه انجام شده و تیم کوک، روزی ۱۰٫۰۰۰ سهم را به فروش رسانید. به طور متوسط هر سهم شرکت اپل، ۱۲۰ دلار ارزش دارد که تیم کوک با فروش ۳۰٫۰۰۰ واحد آن، ۳٫۶ میلیون دلار کسب کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه مطلب همراه ما باشید!

آقای تیم کوک سال گذشته مقدار ۱٫۲۶۰٫۰۰۰ سهم یا RSU (Restrictive Stock Units) دریافت کرد. از این مقدار، ۹۶۰٫۰۰۰ هزار سهم بخاطر خدمت طولانی وی به این شرکت، و ۲۸۰٫۰۰۰ سهم مربوط به موفقیت های کسب شده وی در این شرکت بوده است. با اینکه تیم کوک این مقدار سهم را به فروش رسانیده، اما هنوز مقدار ۱٫۰۰۹٫۸۰۹ سهم را در اختیار دارد که ارزشی بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار دارد. اما این پایان کار نبوده و مقدار ۷۰۰٫۰۰۰ سهم RSU دیگر هم در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ به وی داده خواهد شد. البته ظاهرا این پرداخت های بسته به میزان موفقیت شرکت اپل خواهد داشت.

با اینکه فروش سهام توسط نیم کوک کاملا از پیش فکر شده بوده، اما این اتفاق دقیقا پس از این افتاده که شرکت اپل اعلام کرد که تیم کوک به دلیل نرسیدن به برخی از اهداف این شرکت در سال ۲۰۱۶، مبلغ ۱٫۵ میلیون دلار پاداش را دریافت نخواهد کرد. شرکت اپل تا به حال چنین افتی را در فروش آیفون ها تجربه نکرده بود. به هر حال همه می دانند که این شرکت نیاز به عرضه یک محصول انقلابی خواهد داشت تا بتواند باز هم یکه تاز بازار باشد. با توجه به شایعات منتشر شده از آیفون جدید، مراسم معرفی آن می تواند بسیار جالب باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar