کنسول “هیولای” مایکروسافت ۱۲ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت !

کنسول “هیولای” مایکروسافت ۱۲ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت !

اخبار جدیدی در مورد کنسول “هیولای” مایکروسافت منتشر شده که واقعا اثبات می کند با یک کنسول نسل نهمی طرف هستیم. این کنسول قرار است در E3 امسال به طور رسمی توسط شرکت مایکروسافت معرفی شود. اینکه آیا زودتر خبری از این کنسول شود، طبق گفته های فیل اسپنسر بسیار بعید به نظر می رسد. شرکت مایکروسافت با قدرت ۶ ترافلاپس پردازش می تواند بازی ها را به صورت ۴K واقعی اجرا کند.

طبق اخباری که توسط دیجیتا فاندری منتشر شده، این کنسول از ۱۲ گیگابایت رم DDR5 هم بهره می برد که واقعا فوق العاده است. اما بحثی که وجود دارد این است که این کنسول قرار بوده میان-نسلی باشد و نه نسل نهمی. با توجه به قدرت سخت افزاری که این کنسول از آن بهره می برد بسیار بعید است که بتوانیم آن را نسل هشتمی بنامیم. یکی دیگر از مسائلی که می تواند مشکل ساز شود، قیمت این کنسول است. اسکورپیو به قول فیل اسپنسر قطعا بیش از ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. اما اینکه چقدر بیشتر هنوز مشخص نیست.

با توجه به قدرت سخت افزاری که تا به حال از این کنسول منتشر شده شاید بتوان قیمت آ« را حدود ۶۰۰ دلار یا بیشتر تخمین زد. شرکت سونی با اینکه بخاطر کنسول Pro و اجرا نکردن بازی ها به صورت ۴K واقعی کمی سرزنش شد، اما باعث نشد تا دارندگان کنسول های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن اسلیم مجبور به خرید کنسول پرو شوند. در واقع سونی پرو را فقط برای کسانی عرضه کرده که دوست دارند بازی ها را به صورت ۴K تجربه کنند. این شرکت همچنین قابلیت HDR را به صورت نرم افزاری برای کنسول های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ اسلیم عرضه کرد که یک شاهکار نرم افزاری به حساب می آید.

باید دید که کنسول اسکورپیو می تواند فروش قابل توجهی داشته باشد یا خیر. قطعا مهمترین امر این است که کنسول مایکروسافت محتوای متناسب با این کنسول را هم عرضه کند تا بتواند موفقیتش را تا حدی تضمین کند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar