مایکل پچر از پلی استیشن ۵، پروژه اسکورپیو و کنسول های آینده می گوید

مایکل پچر از پلی استیشن ۵، پروژه اسکورپیو و کنسول های آینده می گوید

مایکل پچر یکی از مشهورترین تحلیلگران صنعت گیم می باشد. وی به تازگی درباره کنسول پلی استیشن ۵ و کنسول های آینده سخن گفته. همان طور که می دانید پروژه اسکورپیو هنوز توسط مایکروسافت معرفی نشده. قرار است در E3 امسال شاهد معرفی این “غول” دنیای گیم باشیم. در ادامه مطلب با صحبت های مایکل پچر درباره کنسول های نسل بعد هماره شما خواهیم بود.

وی گفت:

من عقیده دارم که کنسول اسکورپیو مانند پلی استیشن ۴ پرو باشد. به این مفهوم که تمام بازی هایی که برای کنسول پرو ساخته می شود روی پلی استیشن ۴ هم اجرا می شود. بنابراین باید انتظار داشته باشیم که بازی های ساخته شده برای اسکورپیو روی اکس باکس وان هم اجرا شود. فکر می کنم که هر دو بازی (نسخه اسکورپیو و اکس باکس وان) در یک دیسک قرار دارد و این خود کنسول است که تشخیص می دهد کدام نسخه را اجرا کند.

ایشان در مورد زمان عرضه اسکورپیو و بازی های زمان عرضه گفت:

فکر می کنم بازی های بسیار کمی در زمان عرضه این کنسول برای آن در دسترس باشد. عقیده من این است که بازی هایی که برای کنسول پلی استیشن ۴ پرو عرضه شده اند، برای کنسول اسکورپیو نیز در دسترس قرار داشته باشند.

به نظر من کنسول اسکورپیو هر سخت افزاری که داشته باشد، به منظور ارتقاء اکس باکس وان به بازار می آید و نه برای جایگزینی آن. پیش بینی من این است که شرکت سونی نه در سال ۲۰۱۸ بلکه در سال ۲۰۲۰ اقدام به عرضه کنسول پلی استیشن ۵ خواهد کرد و به احتمال زیاد مایکروسافت نیز کنسول اکس باکس ۲ را. می توان گفت که سیکل عرضه کنسول به ۳ سال کاهش یافته. با توجه به اینکه سخت افزارهای جدید از یکدیگر پشتیبانی می کنند، این الگو ادامه دار خواهد بود.

 

همان طور که قابل پیش بینی بود، صنعت گیم هم شبیه به صنعت کامپیوتر و گوشی های هوشمند شده است. چرا که مفهومی به نام “نسل” کاملا معنای خود را از دست داده. بنابراین باید منتظر عرضه کنسول های جدیدتر باشیم.


 

نظر خود را بنویسید

avatar