بایدها و نبایدهای نصب دوربین در آسانسور

بایدها و نبایدهای نصب دوربین در آسانسور

یکی از مکان هایی که بخصوص در ساختمان های بزرگ و مراکز عمومی مورد سو استفاده و سو قصد قرار میگیرد آسانسورها هستند احتمال سرقت کردن و مزاحمت و امثال این موارد در آسانسورها بالا است به همین علت در این مکان نصب دوربین بسیار حاِِئزه اهمیت است علاوه بر این موارد با توجه به اینکه آسانسورها میتوان راه ورودی اصلی ساختمان ها و طبقات مختلف آن دانست نصب دوربین در آن ها میتواند از ورود افراد مشکوک به ساختمان و در پی اقدامات خرابکارانه یا سرقت در شناسایی این افراد و عوامل موثر باشد .

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب دوربین مداربسته در آسانسور :

  • فرستنده
  • گیرنده
  • دوربین
  • کابل ها
  • منبع تغذیه

فرستنده و گیرنده : استفاده از سیگنال های لیزری میتواند با استفاده از فرستنده و گیرنده بسیار کارآمد باشد. فرستنده زیر کابین آسانسور نصب میشود . دوربین هم با استفاده از کابل به سقف کابین نصب میشود . گیرنده نیز درکف شفت آسانسور نصب میگردد و به سوی فرستنده در قسمت بالا هدایت میشود این دستگاه گیرنده با استفاده از کابتم ضط ویدوئی DVR و NVR متصل شده و تبادل دیتا انجام می پذیرد این گیرنده و فرستنده ها میتوانند تا ۱۳۰۰ فوت عملکرد داشته باشد.

دوربین : باتوجه به پیشرفت کردن فرایند دوربین ها انواع مختلفی از این سیستم ها را میتوان جهت نصب در آسانسور انتخاب کرد. اولا میتوان برچسب نیاز و یکی از انواع دوربین مداربسته آنالوگ یا تحت شبکه را انتخاب کرد مشخص است که استفاده ازسیستم های تحت شبکه با وجود افزایش هزینه خرید میتوان عملکرد بهتر و قابلیت های بیشتری را ارائه داد.

انواع دوربین مداربسته :

دوربین های مداربسته یا اسپیددام ، دوربین های بولت دوربین های دید در شب دوربین های ۳۶۰ و دوربین های مداربسته مکعبی البته در بیشترموارد درآسانسورهای امروزه ازدوربین های توکار استفاده میشود که جای آنها از پیش تعیین شده است . این دوربین ها در دیواره آسانسور و بالاتر از دکمه های طبقات قرار میگیرد و تنها توسط کاربران قابل دید میباشد و این لنز توسط یک پوشش کریستالی یا پلاستیکی نشکن از ضربه و دیگر خطرات جلوگیری میکند و همچنین باید توجه داشت که حتی در صورت عدم مکان تعبیه دوربین نصاب میتواند از دوربین مداربسته توکار که دارای محفظه هست استفاده کند و آن را بالای درب یا سقف آسانسور نصب کند و استفاده از این مدل دوربین ها کارایی بهتر و ثبت تصاویر بهتری دارد و از سو قصد به دوربین نیز جلوگیری میشود چرا که دوربین های معمولی را خارجی را مثل دوربین مکعبی را میتوان به راحتی شکست

کابل دوربین های مداربسته جهت نصب در آسانسور : کابل های مورد استفاده در آسانسور متفاوت است در مواردی که از سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ استفاده میشود کابل مورد استفاده باید ازنوع کابل های کواکسیال باشد درصورتی که در دوربین های تحت شبکه رایج ترین کابل ها کابل های ترکیبی هستند و همچنین نحوه کابل کشی هم بسیارمتفاوت است : کابل کشی از بالای آسانسور کابل کشی از پایین آسانسور استفاده از تراول کابل آسانسور حداقل طول کابل ها باید به اندازه طول مسیر حرکت آسانسور در نظر گرفته شود .

مشخصات فنی دوربین های مورد استفاده جهت نصب در آسانسور

نکته دیگرقابل توجه در مورد نصب دوربین مداربسته در آسانسور نیز مشخصات فنی دوربین مداربسته هست . واضح است که استفاده کردن دوربین مداربسته دید درشب با استفاده از مادون قرمز تاثیر زیادی در ارتقای کیفیت سیستم امنیتی ندارد اما لنز دوربین مورد استفاده برای این محیط بسته باید گسترده باشد تا بتواند از تمام آسانسور تصویر واضحی را ثبت کند.

به گونه ای نصب شود که محور دوربین ۴۵درجه باشد با افق

بهرمندشدن از تکنولوژی wdr میتواند سودمند باشد چون ممکن است لنز دوربین در مقابل لامپ های led قرارگیرد و کارای لازم را نداشته باشد.

نصب دوربین نیاز به تخصص و مهارت و تخصص دارد، نصب دوربین مداربسته اصفهان توسط کارشناسانی که در این حوزه دارای تخصص و تبحر هستند انجام می گیرد .

نظر خود را بنویسید

avatar