چگونگی نظافت ساختمان بلند

چگونگی نظافت ساختمان بلند

چندسالی ایست که در شهرهای بزرگ تعداد ساختمان های بلند و برج ها رو به افزایش است . برای نگهداری از این ساختمانها باید کارهای بسیاری انجام داد. همانطور که میدانید به طراحی خارجی ساختمان ، نما میگویند. تمیز نگه داشتن نمای برج ها از کارهای مشکل است. که ما سعی داریم در این مقاله راه های نظافت نماها  و شستشو در ارتفاع را به شما عزیزان ارائه دهیم.

آلودگی ها:

ساختمان های بلند در معرض آلودگی های بسیاری هستند . آلودگی هایی همچون گرد و غبار موجود در هوا به خصوص در شهرهای بزرگ که آلودگی ها بیشتر است و یا فضولات پرنده ها و یا حتی برخورد حشرات با دیوارهای ساختمان موجب آلودگی ساختمان میشود که علاوه بر اینکه ظاهر بدی به ساختمان میدهد ، وجود این آلودگی ها بر سطح ساختمان باعث خرابی و آسیب دیدن آن میشود زیرا اکثر این آلودگی ها اسیدی هستند . بنابراین باید سریعا این آلودگی ها را از سطح ساختمان پاک کرد. حال روش های متفاوتی برای این نظافت وجود دارد که با توجه به جنس مواد و مصالح به کار رفته در ساخت نما ، متغییر است.

کار در ارتفاع

نظافت:

همانطور که گفته شد روش های متفاوتی وجود دارد که هریک برای نوع خاصی از ساختمان ها کاربرد دارد که در ادامه تعدادی از این روش ها را معرفی میکنیم .

ساختمان های شیشه ای:

استفاده از شیشه در نمای ساختمان جلوه زیبا و خاصی به ساختمان میبخشد ولی تا زمانی ساختمان جلوه دارد که این شیشه ها بدرخشند و کاملا تمیز باشند در غیر این صورت ساختمان نمای زشتی پیدا میکند. یکی از دغدغه های مدیران ساختمان های بلند شیشه ای ، نظافت نمای بیرونی آنهاست . برای نظافت استفاده از روش های سنتی بی فایده است و هم چنین میتواند خطرناک باشد با پیشرفت تکنولوژی وسیله ای به نام واترجت تولید شده است که با استفاده از آن میتوان ارتفاعات بلند را به راحتی شستشو داد. روش کار دستگاه واترجت به این صورت است که آب را با فشار زیاد خارج میکند که البته میتوان با مواد شوینده هم این کار را انجام داد. ولی برای کار با دستگاه نیاز است تا به شرکت های نظافتی مراجعه کنید.

ساختمان های کامپوزیت :

برای شستشو ساختمان های کامپوزیت به دو روش میتوان کار کرد و این روش ها بستگی به میزان آلودگی ها دارد. اگر ساختمان مدت طولانی شسته نشده باشد و به اصطلاح چرک مرده شده باشد باید در ابتدا با استفاده از واتر جت شسته شود سپس به روش دستی و با استفاده از دستمال نانو لکه گیری شود . اما اگر ساختمان خیلی کثیف نباشد نیازی به واترجت نیست و تنها با استفاده از تی دسته دار و دستمال نانو تمیز میشود.

اما به این نکته توجه کنید که تمام مراحل باید توسط افراد متخصص انجام شود. کار در ارتفاع کار خطرناکی است و نیاز به تجربه و تخصص دارد.  هرگز این کارها را خودتان انجام ندهید و به شرکت های نظافتی بسپارید.

شرکت نظافتی پاکنمای شهر با استفاده از افراد متخصص و بهترین امکانات و تجهیزات در کمترین زمان ممکن ساختمان های شما را تمیز میکند. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

نظر خود را بنویسید

avatar