معرفی ورزش های راکتی

معرفی ورزش های راکتی

همانطور که از اسم این ورزش مشخص است ورزشهای راکتی با استفاده از راکت و توپ انجام می گیرد.  ورزشهای راکتی همچون تنیس،  بدمینتون،  تنیس روی میز و…  را شامل می شود. که هر یک دارای قواعد خاص خود می باشد اما چیزی که در همه ورزش های راکتی انجام می گیرد این است که تمام بازی ها به صورت دو نفره و یا گروهی  که شامل دو عضو میباشد انجام می گیرد.

ورزش های راکتی نیاز به فعالیت و تحرک بسیاری دارد بنابراین با این ورزش ها کالری زیادی سوزانده می شود و معمولا ورزشکاران ورزش های راکتی دارای تناسب اندام می باشند.  اگر شما نیز به ورزش های گروهی و پرتحرک علاقه دارید ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

 تنیس:

برای آشنایی بیشتر با انواع ورزشهای راکتی نمونه ای از این نوع ورزش را به طور کامل  توضیح خواهیم داد.

تنیس از ورزشهای راکتی می باشد که انواع متفاوتی دارد به این صورت که با راکت ها و در زمین های متفاوت می توان بازی های مختلفی انجام داد مثلا تنیس روی میز که همان پینگ پنگ میباشد با دسته های راکتی کوچک و معمولا از جنس یونولیت و چوب ساخته می شود قواعد خاص خود را دارد.  و اما تنیس در فضای باز که با استفاده از راکت های معمولا از جنس فلز با توری‌های پلاستیکی ساخته می شوند و همچنین توپ هایی از جنس نمد استفاده می شود.  در قدیم این راکت‌ها با استفاده از روده حیوانات ساخته می شد اما با پیشرفت علم با استفاده از نایلون و …  تولید می شود.

برای ثبت نام در باشگاه تنیس اصفهان  اینجا کلیک کنید.

تنیس در زمین های بزرگ فضای باز نیاز به آمادگی جسمانی بیشتری دارد و همچنین در این ورزش علاوه بر تناسب اندام ورزشکاران ویتامین دی بسیاری دریافت می کنند و  از طرفی ورزشکاران باید بتوانند بین دست پا و چشم ها هماهنگی ایجاد کند تا بتوانند بازی حرفه ای داشته باشند.

در مورد تاریخچه و قواعد  ورزش تنیس در مقالات بعدی مطالب مفیدی را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

 بدمینتون:

بدمینتون نوعی دیگر از بازی های راکتی میباشد که همانند تنیس بین دو نفر یعنی به صورت تک نفره انجام می گیرد و یا بین چهار نفر که شامل گروه های دونفره میباشد این بازی صورت می‌گیرد.  راکت بدمینتون از قاب فلزی و همچنین توری های نایلونی تشکیل شده است همچنین با توپ پر دار و سبک بازی می‌شود این بازی به این صورت است که زمین را به وسیله تور به دو نیمه تقسیم میکنند سپس با ضربه زدن به توپ بازی شروع میشود و تا زمانی که توپ به زمین برخورد نکند بازی ادامه دارد.

بدمینتون

این بازی را معمولا در  سالنهای سرپوشیده بازی می کند زیرا در فضای باز ممکن است توپ را جابجا کند اولین بار این ورزش در هندوستان انجام شد در آن زمان هندوستان مستعمره انگلستان و به همین دلیل این بازی به انگلستان و سپس بریتانیا آورده شد و بین افسران و این بازی انجام گرفت.

برای دریافت تاریخچه بدمینتون به سایر مقالات سایت مراجعه کنید.

برای شرکت در مسابقات تنیس اصفهان  اینجا کلیک کنید

نظر خود را بنویسید

avatar