انواع آبنما

انواع آبنما

از انواع آبنما میتوان برای زیباسازی مکان های مختلف از جمله رستوران ها ، پارک ها و حتی منازل مسکونی استفاده کرد.البته آبنما علاوه بر اینکه باعث زیبایی اطراف میشود در خنک کردن هوای اطراف خود هم تاثر زیادی دارد.آبنما انواع مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم در رابطه با آنها صحبت کنیم.اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید ما را تا پایان همراهی کنید.
آبنمای صخره ای
آبنما صخره ایحتما شما تا به حال نمونه ای از آبنما صخره ای را دیده اید.این نوع آبنما را میتوان هم در فضاهای داخلی مانند رستوران ها و هتل ها و هم فضاهای خارجی مانند باغ ها و پارک اجرا کرد.برای ساخت آبنما صخره ای همانطور که از نامش مشخص است از سنگ و صخره های طبیعی و مصنوعی استفادده میشود.البته توجه داشته باشید این نوع آبنما برای فضاهای بزرگ مناسب تر است.در این نوع آبنما با ترکیب کردن جریان آب در لابه لای صخره ها میتوان یک منظره کاملا طبیعی در فضای داخلی ساختمان ها ایجاد کرد.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت آب و آسمان پارسه ارتباط برقرار کنید.
آبنما آب و آتشآبنما آب و آتش

آبنما آب و آتش جدیدترین نوع آبنما است که برای طراحی واجرای آن از هر دو عنصر آب و آتش استفاده میشود.معمولا این نوع آبنما در فضاهایی مثل حیاط و یا کنار استخر و حوض استفاده میشود.برای تامین سوخت در این نوع آبنما معمولا از گاز شهری استفاده میشود.

آبنمای موزیکال

آبنما موزیکال یکی از پرطرفدارترین نوع آبنما است که امروزه در مکان های مختلف شاهد آنها هستیم.برای اجرای این نوع آبنما از موزیک در کنار حرکات آب استفاده میشود،به گونه ای که حرکات آب کاملا هماهنگ با موسیقی و نورپردازی است.

با استفاده از آبنما موزیکال میتوان زیبایی خاصی به فضاهای مختلف یک شهر بخشید که شهروندان با مشاهده آنها لذت برده و اینگونه حس آرامش به آنها منتقل میشود.
آبنمای شیشه ای

آبنمای شیشه ای

امروزه آبنماهایی بوجود آمده اند که آنها را میتوان در داخل ساختمان ها استفاده کرد.

آبنما شیشه ای معمولا برای محیط های داخلی ادارات ، منازل ، فروشگاه ها ، هتل ها و … به کار میرود که با استفاده از آن میتوان زیبایی خاصی به اطراف بخشید که چشم هر بیننده ای را جذب خود میکند.

در آبنما شیشه ای آب از پشت شیشه از بالا به پایین میریزد.در این نوع برای جلوه و زیبایی بیشتر از نورپردازی همراه با حرکت آب استفاده میشود.البته غالبا این نوع آبنما ، موزیکال است.جنس شیشه در آبنما شیشه ای از سکوریت نشکن است.

با استفاده از آبنما شیشه ای و استفاده از آن در منزل خود،میتوان ظاهر منحصربفردی را به فضای دکوراسیون خانه بخشید.برخی از آبنماهای شیشه ای به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که آنها را میتوان به دیوار نصب کرد و زیبایی ویژه ای به دیوارها بخشید.

نظر خود را بنویسید

avatar