راه های مختلف برای گرم کردن خانه شما

راه های مختلف برای گرم کردن خانه شما

روشهای مختلفی برای گرم کردن خانه شما وجود دارد.با رسیدن به فصل سرما و یخبندان ، گرم نگه داشتن خانه ، از اهمیت زیادی برخوردار است.در این مقاله چند راه برای گرم کردن و گرم نگه داشتن خانه شما در طول زمستان آورده شده است.

سیستم های گرمایشی می توانند از انواع منابع سوخت از جمله گاز طبیعی ، پروپان ، روغن سوخت ، سوخت های زیستی (مانند چوب) و برق استفاده کنند.

بخاری گازی

بخاری گازی

بخاری گازی یک وسیله گرمایشی است که با گاز طبیعی و یا گاز مایع کار میکند.این دستگاه از یک محفظه بسته فلزی تشکیل شده است که برای نصب آن به یک لوله دودکش و یک لوله برای انتقال گاز ، نیاز داریم.

شومینه

شومینه

نصب شومینه روشی مناسب برای گرم کردن محیط خانه است.شومینه ها انواع مختلفی دارند.در گذشته شومینه ها برای تولید گرما به چوب نیاز داشتند.نصب و استفاده از شومینه های چوبی مشکل است ، چون این شومینه ها برای نصب ، به دودکش نیاز دارند و هم چنین جمع آوری و حمل چوب برای تامین سوخت این شومینه ها مشکل است.در حال حاضر شومینه های گازی که با گاز طبیعی و یا پروپان کار میکنند ، جایگزین شومینه های چوبی شده اند ، زیرا نصب آنها ساده است و نیازی به دودکش عمودی ندارند.

رادیاتورهای قرنیزی

رادیاتورهای قرنیزی

رادیاتور قرنیزی وسیله ای است که در زیر پنجره ها و گوشه های خانه نصب میشود و برای انتقال حرارت به محیط داخلی خانه مورد استفاده قرار میگیرد.این رادیاتورها گرما را از طریق چرخش آب داغ ، به محیط بیرون تابش میکنند.

این سیستم ها از یک دیگ بخار متمرکز برای گرم کردن آب استفاه میکنند.درواقع رادیاتور قرنیزی یک نسخه به روز شده و تکامل یافته از سیستم های رادیاتور قدیمی قائم است و جنس آن معمولا از مس و آلومینیوم می باشد.

مهمترین مزیت استفاده از سیستم گرمایشی از طریق رادیاتور قرنیزی ، فضای کمی است که این وسیله اشغال میکند.قرنیز حرارتی ، بهترین انتخاب برای خانه های کوچک آپارتمانی است.رادیاتورهای قرنیزی ، می توانند راندمان انرژی بسیار خوبی را ارائه دهند.بعلاوه دما در این رادیاتورها قابل تنظیم است و سیستم های رادیاتور قرنیزی بسیار بادوام بوده و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

نظر خود را بنویسید

avatar