فواید سنگ مصنوعی

فواید سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی که به آن سنگ ریخته گری نیز گفته می شود ، از سیمان ، شن و ماسه سنگ و مصالح طبیعی مانند سنگ خرد شده ساخته می شود این سنگ به مصالح ساختمانی گفته می شود که جایگزین سطوح سنگ طبیعی در دیوارهای خارجی و داخلی می شود. سنگهای مصنوعی با سنگدانه های سبک ساخته می شوند تا وزن کمی در مقایسه با سنگهای طبیعی داشته باشند. وزن و هزینه کمتر و تنوع محصولات ما از مزایای مهم ماست که باعث شده استفاده از این مواد محبوبیت زیادی پیدا کند.

فواید سنگ مصنوعی

مشخصات سنگ مصنوعی

سنگهای مصنوعی حدود ۲-۴ سانتی متر ضخامت دارند و در طرح های متنوعی تولید می شوند. مشخصات کلی معمولاً از طبیعت کپی می شود و سنگ های طبیعی تولید می شود. سنگ مصنوعی را می توان در فرم های پیچیده و کاملاً جزیی ریخته و سایزهای مختلفی تولید کرد هنگامی که از سنگ طبیعی و با دوام مقرون به صرفه نباشد ، می توان از سنگ مصنوعی یا سنگ چدن استفاده کرد. سنگ های مصنوعی با استفاده از چسب های ویژه روی سطوح عمودی (دیوارها) قرار می گیرند. سنگهای مصنوعی به دلیل اینکه از مواد سبک و دارای ضخامت کمی ساخته شده اند دارای وزن سبک هستند. به دلیل وزن کم و استفاده از چسب قوی ، چسبندگی بسیار خوبی به دیوارها حاصل می شود.

مزایای استفاده از سنگ مصنوعی

مزایای استفاده از سنگ منوعی بسیار زیاد است که ما در این جا مهم ترین فواید سنگ مصنوعی را آوردیم.

  • سنگ های مصنوعی سبک وزن هستند نسبت به سنگ های طبیعی و این باعث محبوبیت آن شده است. و به خاطر وزن کم آن حمل و نقل آنها آسانتر می باشد و با هزینه کمتری از محل تولید به محل ساخت و ساز منتقل می شوند.
  • سنگ های مصنوعی را می توان به راحتی با آب و صابون آنها را تمیز کرد
  • این سنگ ها بسیار مقاوم در برابر ضربه هستند و ضد خش قوی می باشند و خراش های ریز روی این سنگ ها را می توان با ورقه های شنی برطرف کرد
  • در برابر گرما و حرارت مقاوم می باشند و مقاوم در برابر آتش هسند اما بهتر است از قرار دادن شی داغ بر روی آنها خودداری کنید.
  • می توان حفره هایی در آن ایجاد کنیم برای عبور لوله و سیم برق و ..
  • از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد
  • یک عنصر مهم در بهینه سازی برنامه پروژه و بودجه مالی ، فرآیند قرارگیری سنگ است. موارد فوق به روش بهینه رعایت می شود ، زیرا نصب آنها بسیار آسان و بسیار سریع است ، و باعث می شود آنها نسبت به سنگ های طبیعی ترجیح داده شوند.
  • هیچ حفر ه ای بر روی این سنگ ها نمی باشد و این باعث می شود لکه های آب و روغنی در آن نتوانند نفوذ کنند بنابراین در برابر لکه ها مقاوم می باشند
  • می توان آنها را به هر شکلی که بخواهیم درآوریم به این صورت که با کنار هم گذاشتن قطعه های کوچک و استفاده از چسب مخصوص و پولیش مخصوص آنها را به شکل دلخواه خود در می آوریم .
  • فواید سنگ مصنوعی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت سنگ های مصنوعی با کارخانه موزاییک سازی اصفهان تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar