بازیافت کاغذ و مقوا

بازیافت کاغذ و مقوا

بازیافت ، فرآیند تبدیل مواد استفاده شده به محصولات جدید است.کاغذ و مقوا می توانند مواد بازیافتی با ارزشی باشند.کاغذ و مقوا از الیاف سلولز ساخته شده از درختان ساخته می شوند. این درختان گاهی در مزارع مخصوص پرورش داده می شوند اما از جنگل ها نیز می آیند.بازیافت کاغذ و مقوا به انرژی کمتری نسبت به تولید کاغذ و مقوا جدید احتیاج دارد.با بازیافت کاغذ و مقوا ، هم در مصرف انرژی و هم در مواد اولیه صرفه جویی می کنیم ، اما البته در صورت مرتب سازی صحیح می توان به این مهم دست یافت.

بازیافت مقوا

بازیافت مقوا

معمول ترین مقوایی که با آن روبرو خواهید شد ، تخته موجدار و لوله مقوایی و همچنین مقوایی است که برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود.این شامل مواردی مانند جعبه های غلات ، جعبه تخم مرغ و کارتن ها است.بیشتر بسته بندی هایی از این دست قابل بازیافت هستند ، اما مصرف کنندگان همیشه باید با مقامات محلی خود مشورت کنند.

فراموش نکنید …

  • نمی توانید مقواهای آلوده را که حاوی غذا ، رنگ یا خاک است ، بازیافت کنید.
  • برای بازیافت باید مواد مانند نوار بسته بندی ، درج های پلی استایرن ، منگنه و غیره را از بسته بندی مقوایی خارج کنید.
  • کارت تبریک هایی که دریافت می کنید و دارای زرق و برق هستند نیز قابل بازیافت نیستند.

بازیافت کاغذ

درست مثل مقوا ، شما می توانید کاغذ را به راحتی بازیافت کنید ، اما وقتی وارد جریان بازیافت می شود باید تمیز باشد.محصولات کاغذی ایمن که می توانید بازیافت کنید عبارتند از:

روزنامه ها
مجلات و بروشورها
کاغذ سفید و قهوه ای (مانند کاغذ رایانه ای یا بسته بندی بسته ای)
کاغذ خرد شده
پاکت نامه ها

هر بار که کاغذ بازیافت می شود ، الیاف سلولز کوچک می شوند و قدرت خود را از دست می دهند.این بدان معنی است که الیاف جدید همیشه باید با محتوای بازیافتی مخلوط شوند.کاغذ معمولاً ۸ بار قابل بازیافت است.

فراموش نکنید …

  • درست مثل مقوا ، نمی توانید کاغذهای آلوده را بازیافت کنید.کاغذهای آلوده به گریس ، بسته بندی کادویی براق ، نباید در بازیافت شما قرار داده شوند.
  • شما نمی توانید دستمال مرطوب ها را بازیافت کنید.

بازیافت کاغذ

چگونه کاغذ و مقوا بازیافت می شوند؟

وقتی کاغذ و مقوا برای بازیافت جمع آوری می شوند ، برای مرتب سازی به کارخانه بازیافت ارسال می شوند.هر دو ماده به درجه های مختلف برای پردازش طبقه بندی می شوند.

در مرحله بعد ، مواد برای شستن جوهرها ، چسب ها و سایر موادی که می توانند کاغذ جدید را آلوده کنند شسته می شوند.پس از شستشو ، بازیافت شما به دوغاب تبدیل می شود که با مواد مختلف ترکیب می شود تا مقوای جدید ، لوله کاغذی یا حتی کاغذهای اداری ساخته شود.

اگر در تجارت خود از هر نوع بسته بندی کاغذی یا مقوایی استفاده می کنید ، مهم است که به مشتریان خود اطلاع دهید که چگونه آنها را بازیافت کنند.در حال حاضر ، بسیاری از مصرف کنندگان مطمئن نیستند که چه چیزی می تواند بازیافت شود.به طور واضح برچسب گذاری بسته بندی های خود را انجام دهید ، بنابراین مصرف کنندگان می دانند چه چیزهایی را می توان بازیافت کرد.

نظر خود را بنویسید

avatar