عیب یابی و تعمیر میل گاردان

عیب یابی و تعمیر میل گاردان

همه مدل های اتومبیل دیفرانسیل عقب ، مجهز به میل گاردان هستند.همه صاحبان خودروهای محور عقب ، دیر یا زود با نقص در میل گاردان روبرو خواهند شد.این عنصر انتقال ، تحت فشار شدید است ، به همین دلیل نیاز به نگهداری مکرر دارد.

میل گاردان ( شافت گاردان – شافت محرک – شافت درایو ) یک لوله چرخشی مکانیکی است که گشتاور را از سیستم انتقال قدرت به دیفرانسیل خودرو منتقل می کند.میل گاردان با نیروی چرخش و ارتعاشات با سرعت بالا ، مقدار زیادی گشتاور و بار را منتقل می کند.آنها باید سبک ، قوی و بدون لرزش باقی بمانند تا به راحتی رانندگی خودرو شما را تأمین کنند.

عیب یابی میل گاردان و تعمیر آن

در وسایل نقلیه دیفرانسیل عقب ، یک یا دو شافت درایو طولانی پیدا خواهید کرد که گیربکس را به دیفرانسیل عقب متصل می کند.این شافت درایو است که قصد دارد نیرو را از موتور ، هر چند گیربکس به دیفرانسیل عقب منتقل کند تا چرخ های محرک عقب را بچرخاند.

به عبارتی دیگر ، میل گاردان ، گیربکس را به دنده های دیفرانسیل متصل می کند که در نهایت چرخ های شما را به حرکت در می آورد.دیفرانسیل قدرت را به طور مساوی بین هر یک از چرخ ها تقسیم می کند.این مؤلفه اساسی وظیفه دارد تا نیرویی را که موتور شما به سیستم انتقال قدرت شما وارد می کند به چرخ ها برساند تا سرانجام شما را به حرکت در آورد.

در اکثر وسایل نقلیه محور عقب ، برای افزایش انعطاف پذیری میل گاردان ، اتصالات U در هر دو انتهای شافت محرک مشاهده خواهید کرد.این اتصالات U در وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده زیاد ، خراب می شوند و باید در صورت شناسایی ارتعاشات با سرعت زیاد ، تعویض شوند.

تعمیر گاردان

چرا ممکن است نیاز به تعویض میل گاردان خود داشته باشید

دلایل قابل پیش بینی زیادی وجود دارد که میل گاردان در طول زمان فرسوده می شود و به جایگزینی نیاز دارد ، به عنوان مثال: وزن خودرو ، عملکرد خودرو ، عرض لاستیک و سبک رانندگی باعث فشار بر روی پیشرانه و اجزای آن می شود.

میل گاردان ممکن است بطور تصادفی آسیب ببیند.آسیب به گارادان می تواند به دلیل اتفاقی ساده مانند برخورد خودرو با یک دست انداز ناخوشایند در جاده یا گودالی باشد.همچنین می تواند در هنگام برخورد با وسیله نقلیه دیگر رخ دهد.هنگامی که میل گاردان آسیب ببینید باید خیلی زود تعویض شود ، چون ، سوء عملکرد میل گادران می تواند به راحتی منجر به آسیب بیشتر و بسیار بیشتر به وسیله نقلیه شما شود.

اگر هر یک از علائم زیر را دارید ، ممکن است مشکلی در میل گاردان داشته باشید:

  • ارتعاشی که با شتاب گرفتن ماشین شدت می یابد.
  • ارتعاش شدید از کف خودرو
  • مقاومت هنگام مانور ماشین در گوشه
  • علائم قابل مشاهده سایش
  • صدای جیر جیر ، تق تق و صداهای ضرب و شتم به احتمال زیاد در هنگام خم شدن یا شکستن میل گاردان شما اتفاق می افتد.
  • اگر موتور ماشین شما در حال کار است ، اما وسیله نقلیه اصلاً قادر به حرکت نیست.
  • اگر از کمبود قدرت یا قدرت متناوب رنج می برید.

از آنجا که وسیله نقلیه شما نمی تواند بدون گاردان کار کند ، ما به شدت توصیه می کنیم که در صورت مشاهده اولین نشانه های لرزش و صداهای غیرعادی ، وسیله نقلیه خود را به برای عیب یابی و تعمیر گاردان به شرکت کیامحور برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میل گاردان و اینکه آیا وقت آن است که مورد بررسی قرار گیرد یا خیر ، در هر زمان با ما تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar