موخوره و راه های جلوگیری از آن

موخوره و راه های جلوگیری از آن

سلامت و راه­های مراقبت پوست و مو یکی از مهم ترین مسائلی که در جامعه امروزه مورد توجه همگان قرار گرفته است. اگر آبرسانی به مو را به درستی انجام دهیم میتوان از موهای درخشان و براق  و سالم بهره­ مند شویم. یکی از موارد شایع در مو موخوره است .

در ادامه با موخوره و راه های جلوگیری از آن در بهترین مرکز آموزش کوتاهی اصفهان آشنا می شویم.

عواملی که باعث خشکی مو و آسیب به آن میشوند

از عوامل خشکی مو استفاده بیش از حد از سشوار ، اتو مو ، دکلره و رنگ ها و شامپو های بدون کیفیت است که باعث میشود مو رطوبت خود را به مرور از دست بدهد و مات و کدر شود و درخشندگی خود را از دست دهد و اگر آبرسانی به مو انجام نشود باعث ایجاد موخوره میشود که انتهای ساقه های مو شاخه شاخه میشوند .

عوامل ژنتیکی هم ممکن است باعث خشکی مو شود. عواملی مانند کم کاری تیروئید، تغییرات هورمونی، کمبود ویتامین های B و ….

مقاله ما درباره موخوره و راه های جلوگیری از موخوره می باشد و در ادامه ماسک موهایی که برای ازبین بردن و درمان موخوره نیاز است را بیان می کنیم.

بهترین روش درمان موخوره

یکی از راه های رفع موخوره استفاده از موخوره گیر است که روش متداولی نیست و بهترین راه برای موخوره و راه های جلوگیری از موخوره های شدید کوتاهی مو است. مو را از جایی که دچار موخوره شده کوتاه میکنند تا بقیه ساقه مو دچار خشکی نشود و براقی و رطوبتش را از دست ندهد.

روش های دیگری هم برای درمان موخوره وجود دارد که آموزشگاه آرایشگری در اصفهان برای شما بیان میکند:

محلول سرکه سیب سرکه سیب برای ازبین بردن موخوره و خارش کف سر استفاده میشود. ابتدا بعد از اینکه مو را با شامپو شستید محلول سرکه سیب و آب گرم را به مو بزنید. بسته به ضخامت و اندازه مو باید میزان سرکه و آب تغییر کند. اگر موهای کوتاه و نازکی دارید باید تر کیب سرکه و آب با نسبت ۱ یک به ۴ باشد و اگر موهای شما بلند و ضخیم است این نسبت باید به ۱ به ۱ برسد و اگر از مواد شیمیایی برای صافی موهایتان استفاده میکنید باید این نسبت ۱ به ۴ باشد و اگر موهای شما فر و ضخیم است هم باید نسبت سرکه به آب ۱ به ۳ باشد.

نکات:

  1. حتما به یاد داشته باشید این محلول را باید دقیقا بعد از شامپو کردن مو استفاده شود و بعد مو ها را آبکشی کنید و بعد از حمام موهای خود را آزاد بگذارید و حوله دور مو نپیچید تا بوی سرکه ازبین برود.
  2. یک بار از این محلول در ماه استفاده کنید.
  3. اگر دوست داشتید میتوانید برای اینکه بوی سرکه اذیتتان نکند از رایحه های محبوبتان استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشگاه آرایشگری در اصفهان به شما برای موخوره و جلوگیری از پیشرفت آن این است که موهای خود را کوتاه کنید و از نرم کننده ها و آبرسان ها استفاده کنید و مراقبت مو را در پیش بگیرید.

ماسک موی طبیعی برای ازبین بردن موخوره

در شبکه های مجازی درباره موخوره و راه های جلوگیری از موخوره و همچنین ماسک موهایی برای ازبین بردن موخوره مطالب زیادی خواندیم ولی در اینجا با یکی از بهترین ماسک مو ها آشنا می شویم.

یکی از ماسک های موثر در ازبین بردن موخوره روغن کرچک و عصاره رزماری است. مرحله اول گیاه رزماری را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید تا عصاره مورد نیاز به دست بیاید. مدتی که گذشت و جوشانده ما سرد شد، آن را از صافی رد کنید و عصاره به دست آمده را در یک طرف با روغن کرچک مخلوط کنید. این محلول را میتوانید برای مو استفاده کنید.

راه های جلوگیری از موخوره

در شبکه های مجازی درباره موخوره و راه های جلوگیری از موخوره مطالب زیادی خواندیم ولی در اینجا با بهترین راه ها آشنا میشم.

  1. استفاده از ویتامین ها و پروتئین و تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی یکی از موثر ترین راه ها برای جلوگیری از موخوره است.
  2. مو­های خیس را به هیچ عنوان شانه نزنید.
  3. از شانه های چوبی برای شانه زدن استفاده کنید.
  4. در حمام موهای خود را شانه نزنید.
  5. آب داغ باعث از بین رفتن رطوبت مو می شود.
  6. شامپوی متناسب با جنس و نوع موی خود (موی چرب ، معمولی، آسیب دیده، رنگ شده و…) را تهیه کنید.
  7. استفاده از روغن بادام و روغن زیتون به آبرسانی مو کمک بسیار می کند.
  8. بعد از حمام و شستن مو، موهایتان را بگذارید با حوله و یا به مرور زمان خشک شود و از سشوار و اتو مو استفاده نکنید.
  9. بیش از اندازه موهایتان را شانه نزنید و یکبار صبح و یکبار شب مو را شانه بزنید.
  10. از آبرسان­ها و نرم­ کننده ­های مناسب برای موهای خود بعد از شست و شوی مو و قبل از آبکشی و همچنین از نرم­ کننده های بیرون حمام استفاده کنید.
  11. استفاده از آلوئه ورا قبل از حمام بسیار مناسب است. آلوئه ورا یکی از بهترین آبرسان های طبیعی در دنیاست که علاوه بر مو برای پوست هم بسیار توصیه میشود. برای اینکار آلوئه ورا تهیه کنید و ژل آن را جدا کنید و مو های خود را با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید.

موخوره و راه های جلوگیری از موخوره

نظر خود را بنویسید

avatar