چگونه قند و شکر درست می کنند

چگونه قند و شکر درست می کنند

در این مقاله ما به عنوان مرکز فروش تجهیزات کارخانه قند به شما خواهیم گفت که چگونه قند و شکر را درست می کنند؟

کوکی شکلاتی، آب نبات و بستنی همگی خوراکی های خوشمزه و شیرینی هستند!چه چیزی این خوراکی ها را اینقدر شیرین می کند؟خب، البته شکر!شکر مورد استفاده در کیک، آب نبات و سایر دسرها می تواند از منابع مختلفی تهیه شود.بیایید برخی از رایج ترین آنها را بررسی کنیم!

گیاهان سبز، از طریق فتوسنتز، قند(ساکارز) را تولید می کنند.شکر دانه ریز از نیشکر و چغندرقند که ساکارز زیادی دارد، به دست می آید و محصول حاصل دقیقاً همان ساکارز خالص است.

نیشکر

بله،قند طبیعی در همه میوه ها و سبزیجات وجود دارد(حتی در کلم بروکسل!)، اما نیشکر شیرین ترین آنهاست.گول نخورید!نیشکر شبیه بامبو است، اما بسیار خوشمزه تر است!یک تکه نیشکر را باز کنید و بجوید – بسیار شیرین است!

نیشکر گیاهی استوایی است که ظاهری شبیه بامبو دارد.این گیاه در آب و هوای گرمسیری رشد می کند.قند موجود در برگ های گیاه نیشکر از طریق فتوسنتز ساخته می شود و به عنوان آب شیرین در ساقه های این گیاه ذخیره می شود.نیشکر بریده می شود، برداشت می شود و سپس به کارخانه فرستاده می شود.در کارخانه، آب نیشکر استخراج، تصفیه و فیلتر شده و به شکر خام طلایی تبدیل می شود.این شکر خام سپس به یک پالایشگاه می رود تا به شکری تبدیل شود که ما می شناسیم و دوست داریم.

نیشکر

چغندر قند

آیا می دانستید قند و شکر فقط از نیشکر به دست نمی آید؟از چغندر قند نیز می آید!برخلاف نیشکر، چغندر قند در مناطق سردتر بهترین رشد را دارد.در چغندر قند، قند در ریشه آن یافت می شود.چغندر را جدا می کنند  و برای پردازش به کارخانه ارسال می شود.سپس چغندر قند را شسته، برش داده و در آب می جوشانند تا استخراج شکر آغاز شود.سپس فیلتر شده و متبلور می شود.

تهیه شکر از نیشکر

برداشت نیشکر انجام می شود.قبلاً کشاورزان قبل از برداشت محصول، مزارع نیشکر خود را آتش می زدند.کشاورزان با این کار از شر همه برگ ها خلاص می شدند و برداشت برای آنها آسان تر میشد.این روزها نیشکر، زمانی که هنوز سبز است، برداشت می شود.به این ترتیب، بریدن آن آسان‌تر است و کشاورزان می‌توانند از برگ‌ها و قلمه‌ها برای بارور کردن خاک استفاده کنند.

پس از برش، قطعات نیشکر در اسرع وقت از طریق جاده یا راه آهن به کارخانه قند فرستاده می شوند و در آنجا توسط تجهیزات کارخانه قند خرد می شوند تا آب شیرین از ساقه فیبری جدا شود که به آن باگاس می گویند.سپس آب، فیلتر شده و حرارت داده می شود تا هرگونه ناخالصی از بین برود.مایع قهوه ای تیره ای که در این فرآیند استخراج می شود، ملاس نامیده می شود.در نهایت، مایع به شکل کریستال خشک می شود.

کریستال‌های شکر خام در سوله‌های بزرگ ذخیره می‌شوند تا به پالایشگاه شکر فروخته شوند.پالایشگاه ها، با ذوب کردن و سپس استریل کردن شکر خام، آن را برای مصرف انسان مناسب می کنند.سپس برای فروش بسته بندی می شود.

محصولات فرعی تصفیه نیشکر – بیشتر آب خارج شده از شربت هنوز حاوی شکر است، بنابراین دوباره به سیستم پمپ می شود تا دوباره استفاده شود.ملاس از طریق فرآیند تصفیه به طور متوسط ​​چهار بار بازیافت می شود تا حداکثر مقدار شکر از آن حذف شود.ملاس همچنین توسط نانوایی‌ها و شرکت‌های دارویی استفاده می‌شود.

تهیه شکر از چغندر قند

تهیه شکر از چغندرقند

  • برداشت چغندر – چغندر قند برداشت می‌شود.برگ ها و رویه ها برداشته می شوند و کشاورزان ریشه های چغندر را که در شرایط خوبی هستند به ایستگاه های دریافت چغندر قند منتقل می کنند.چغندرها با استفاده از تجهیزات تخصصی در فضای باز ذخیره می شوند، جایی که می توان آنها را تا ۱۷۵ روز در انتظار پردازش نگه داشت.سپس چغندرها با کامیون به کارخانه فرآوری چغندرقند منتقل می شوند.
  • آماده سازی چغندر – چغندرها در یک فلوم آب به داخل کارخانه حمل می شوند.سنگ ها و علف های هرز قبل از شستن چغندر حذف می شوند.سپس ریشه چغندرهای شسته شده به صورت نوارهای نازک بریده می شود که به سیستم استخراج فرستاده می شود.
  • استخراج و تصفیه شکر – نوارهای برش داده شده با آب داغ خیس می شوند تا آب شکر به دست آید.ابتدا ناخالصی ها از آب حذف می شوند.مایع خالص شده در خلاء جوشانده می شود تا مقدار زیادی از آب از طریق تبخیر خارج شود و در نتیجه یک شربت قند غلیظ به دست می آید.شکر از محلول غلیظ متبلور می شود، سپس در سانتریفیوژها چرخانده می شود تا کریستال های شکر خالص از شربت جدا شود.سپس کریستال ها خشک شده و در سیلوها نگهداری می شوند تا بسته بندی شوند یا به صورت عمده برای مشتریان ارسال شوند.

محصولات فرعی فرآوری چغندرقند – مانند تصفیه نیشکر، بیشتر آب حذف شده همچنان حاوی قند است، بنابراین دوباره به سیستم پمپ می شود تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد.بسیاری از مواد دیگر باقیمانده از چغندرقند، بازیافت و مورد استفاده مجدد قرار می گیرند.برگ ها و رویه چغندر قند پس از برداشت، برداشته می شوند و به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت آبگینه شهد آبادیس ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar