معرفی انواع تخت بیمارستانی

معرفی انواع تخت بیمارستانی

همانطور که میدانید تخت بیمارستانی یکی از تجهیزات اصلی بیمارستان ها و  کلینیک ها به شمار می آید.تخت بیمارستانی در بیمارستان ها مورد استفاده بیماران و کسانی که نیاز به مراقبت دارند ، قرار میگیرد. بیماران علاوه بر اینکه نیاز به مراقبت دارند باید در محیط بیمارستان احساس آرامش و امنیت کنند. علاوه بر دکترها و پرستاران ، تختی که روی آن میخوابند در این احساس آرامش اثر گذار است.

تخت بستری بیمار باید به گونه ای باشد که هم بیمار با خوابیدن روی آن آرامش داشته باشد و راحت باشد و طرفی هم دکتر بتواند به راحتی بیمار را معاینه کند و به بدن بیمار دسترسی داشته باشد.بنابراین برای معاینات متفاوت و یا عمل ها و قسمت های مختلف بیمارستان ، تخت های به خصوصی طراحی شده است. که ما در این مقاله قصد داریم  تعدادی از این تخت ها را به شما معرفی کنیم و کاربرد آن را توضیح دهیم.

انواع تخت بیمارستانی:

۱٫تخت CCU/ ICU

۲٫تخت بستری

۳٫تخت زایمان

۲٫تخت جراحی

۳٫تخت اتاق عمل

۴٫تخت اورژانس

۵٫ تخت ژنیکولوژی

۶٫تخت ارتوپدی

۷٫ تخت CPR

۸٫ تخت دیالیز

۹٫ انواع تختهای معاینه

و…

 

 ۳٫تخت زایمان:

این تخت به گونه ای طراحی شده است که مادر در هنگام زایمان طبیعی به راحتی میتواند روی آن بخوابد و کاملا راحت باشد . همچنین این تخت از قسمت های مختلف قابل تنظیم است که باعث میشود مادر بتواند پوزیشن های مختلف برای زایمان را روی تخت انجام دهد و بدون آنکه احساس ناراحتی کند.

حتی گاهی مادر به مدت چند روز بستری بودن روی همان تخت استراحت میکند و برای معاینه نیازی به جا به جایی و رفتن روی تخت دیگری ندارد. همان تخت میتواند به حالت تخت معاینه در بیاید و دکتر به راحتی بیمار را معاینه کند.تخت زایمان یکی از تجهیزات مهم در بخش زنان و زایمان بیمارستان می باشد.

۴٫تخت جراحی:

این تخت در اتاق عمل ها برای جراحی های متفاوت مورد استفاده قرار میگیرد. طراحی این تخت به صورتی که میتوان تخت را به حالت های مختلف در آورد و برای عمل قسمت های مختلف بدن آماده کرد.حتی تخت جراحی به صورتی میباشد که میتوان وسایل و تجهیزات متفاوت را به آن متصل کرد تا دسترسی را ساده تر کند.

این تخت ها دارای دو نوع ثابت و چرخ دار متحرک هستند. نمونه چرخ دار آن با دارا بودن چرخ های متفاوت میتوانند بر روی سطوح مختلف حرکت کنند. اما به هنگام خرید تخت جراحی باید به نکاتی توجه کرد.در ادامه این نکات را مطرح میکنیم.

۱٫جنس مناسب که معمولا از جنس های فلز و پلاستیک مرغوب استفاده میشود. و همچنین داشتن ظاهری مناسب.

  1. به قسمتهای متحرک تخت توجه کنید که بیمار بدون آسیب دیدن و یا ضربه خوردن بتواند به راحتی روی تخت قرار بگیرد.

۳٫استفاده از قطعات الکتریکی استاندارد برای جلوگیری از برق گرفتگی

۴٫قیمت مناسب و خدمات پس از فروش و گارانتی.

و…

اگر بدنبال انواع تخت بیمارستانی هستید پیشنهاد ما به شما خرید از شرکت توان زیست می باشد . زیرا علاوه بر اینکه تنوع اجناس زیاد است و به راحتی میتوان انتخاب کرد. تمام موارد و استاندارد های لازم را نیز در تولید محصول رعایت کرده است.

نظر خود را بنویسید

avatar