چرا شرکت سونی برای پلی استیشن ۴ پرو، درایو نوری ۴K تعبیه نکرد؟

چرا شرکت سونی برای پلی استیشن ۴ پرو، درایو نوری ۴K تعبیه نکرد؟

سونی در آخرین کنفرانس خود به نام پلی استیشن میتینگ، کنسول جدیدش به نام پلی استیشن ۴ پرو را معرفی کرد. اما این معرفی با یک غافلگیری بزرگ همراه بود. برای اطلاعات بیشتر، در ادامه مطلب همراه ما باشید!

کنسول پلی استیشن ۳ اولین کنسولی بود که از یک درایو Blu_ray استفاده کرد. تکنولوژی ای که در آن زمان تازی وارد و نو بود. تکنولوژی جدیدی که این روزها در صنعت گیمینگ بر سر زبان هاست، ۴K و HDR است که کنسول پلی استیشن پرو از آنها پشتیبانی می کند. اما غافیگیری بزرگ اینجاست که این کنسول جدید، از درایو نوری ۴K بهره نمی برد.

ps4 pro

اندرو هاوس که رییس بخش پلی استیشن در سونی است، توضیحاتی در این باره به The Guardian داده است که در ادامه آن را مرور می کنیم. وی دلیل عدم پشتیبانی PS4 Pro از درایو ۴K را، محبوبیت بسیار زیاد استریم کردن محتوی ویدئویی توسط گیمرها و کاربران اعلام کرد.

با اینکه ما احساس می کنیم محتوی فیزیکی هنوز بخش بزرگی از صنعت گیم را تشکیل می دهد، اما ما زا علاقه شدید کاربران به استریم کردن ویدئو آگاهیم!

کسانی که پلی استیشن ۴ پرو را تهیه خواهند کرد و قصد دیدن محتوی ۴K را دارند، از خرید خود پشیمان نخواهند شد. چون در این زمینه محدود نخواهند بود. اندرو هاوس در کنفرانس هفته گذشته اعلام کرد که اپ های Netflix و Youtube قادر خواهند بود تا ویدئوهای ۴K استریم کنند. در یک پرسش و پاسخ در بلاگ پلی استیشن، اعلام شد که استریم کردن محتوی ۴K هنوز دز ابتدای راه است و در روزهای پس از عرضه کنسول جدید، هیچ محتوی ۴Kای روی PlayStation Store موجود نخواهد بود. اما در آینده و همان طور که اندرو هاوس به آن اشاره کرد، در آینده اپ های بیشتری برای استریم و پخش محتوی ۴K و HDR، در دسترس قرار خواهند گرفت.

 

نظر خود را بنویسید

avatar