Foxconn قصد دارد کارخانه های خود را تماما اتوماتیک کند

Foxconn قصد دارد کارخانه های خود را تماما اتوماتیک کند

همان طور که احتمالا می دانید، شرکت Foxconn یکی از تامین کنندگان بزرگ اپل است. با تازگی مدیر بخش اتوماسیون این شرکت، آقای Dai، اعلام کرده که Foxconn قصد دارد تا کارخانه های خود را در سه قسمت تماما اتوماتیک کند. اولین مرحله، جایگزینی افراد با روبات ها، برای اموری که خطرناک تشخیص داده شده یا انسان ها مایل به انجام آن نباشند.

مرحله بعدی یکپارچه کردن بخش مونتاژ خواهد بود تا تعداد روبات های در آن کم شود. تا زمانی که به مرحه سوم برسیم، تعداد کارکنان انسان در شرکت بسیار کمتر خواهد شد. اموری مانند تولید و نظارت به انسان ها واگذار می شود. بسیاری از کارخانه های Foxconn در مرحله دوم و سوم به سر می برند. این شرکت هم اکنون از ۴۰٫۰۰۰ روباتی که خود ساخته استفاده می کند.

این در حالی است که این شرکت توانایی ساخت سالیانه ۱۰٫۰۰۰ روبات را دارد. اما آقای Dai اعتقاد دارد که هیچگاه نمی توان روبات ها را به طور کامل جایگزین انسان ها کرد. چرا که انسان ها قادرند سریع یاد بگیرند. اما برای این که به روبات ها مسئولیت جدیدی محول شود باید آن ها را دوباره برنامه ریزی کرد. این شرکت هم اکنون بیش از ۱۰ خط تولید کاملا اتوماتیک دارد که مسئولیت ساخت مانیتورهای LCD، کامپیوترهای شخصی و All-in-one را دارند.

منبع: Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar