بررسی ویدیویی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR را مشاهده کنید

بررسی ویدیویی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR را مشاهده کنید

هدست واقعیت مجازی سونی دو روز پیش عرضه شد و در دسترس کاربران قرار گرفت. قابلیت های PS VR نسبت به قیمت ۳۹۹ دلاریش بسیار جالب توجه است. این هدست از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی Full-HD OLED 1920*1080 بهره می گیرد که رزولوشن ۹۶۰*۱۰۸۰ برای هر چشم در نظر گرفته شده. اگرچه که این رزولوشن نسبت به ۲۱۶۰*۱۲۰۰ (۱۰۸۰*۱۲۰۰ برای هر چشم) HTC Vive کمتر است اما باز هم یک تجربه عالی را به ارمغان می آورد و تفاوت کمی در جزئیات بازی، با HTC Vive خواهد داشت.

همچنین شما زاویه دید ۱۰۰ درجه خواهید داشت و دستورات شما با تاخیر ۱۸ میلی ثانیه ای اجرا می شوند که تقریبا می تواند گفت، دستورات بدون تاخیر اجرا می شوند که البته رابطه مستقیمی با گرافیک درون بازی دارد. این هدست همچنین قدرت پردازش تصویر ۱۲۰ هرتز دارد که می تواند بازی ها را با نرخ تصویر ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. لازم به ذکر است که این قدرت پردازش بیشتر از Rift و Vive(90 هرتز) می باشد. اگرچه من چنین نرخ تصویری را با یک PS4 معمولی تجربه نکردم. ظاهرا این نرخ تصویر زمانی عملی می شود که VR را با یک PS4 Neo تجربه کنید. البته باید بگویم که حین بازی روی PS4 معمولی هم هیچ مشکلی ندیدم و بازی به راحتی اجرا می شد.

حرکات شما هم به راحتی توسط دوربین پلی استیشن دنبال می شود. سونی ادعا می کند که دوربین پلی استیشن می تواند تا ۱۰۰۰ بار در ثانیه، هدست را دنبال کرده و موقعیتش را تشخیص دهد. البته شما باید در میدان دید دوربین پلی استیشن بمانید تا بتواند شما را دنبال کند. همچنین طراحی هدست به شما اجازه می دهد تا بتوانید سر خود را ۳۶۰ درجه بچرخانید. این امر توسط سنسورهایی که در عقب هدست قرار دارد میسر شده است.

از شما دعوت می کنم بررسی ویدیویی این هدست را مشاهده کنید.


نظر خود را بنویسید

avatar