FIFA 17 در مقابل PES 2017! کدام بازی پادشاه زمین فوتبال است ؟

FIFA 17 در مقابل PES 2017! کدام بازی پادشاه زمین فوتبال است ؟

هر دو بازی شبیه ساز فوتبال، یعنی FIFA 17 و PES 2017 حدودا دو ماه است که منتشر شده اند و ما بهتر می توانیم راجع به اینکه کدام بازی بهتر است اظهار نظر کنیم. همه می دانیم که هر کدام از دو بازی طرفداران سرسخت و وفادار خود را دارد. تا جایی که حتی اگر هر کدام از دو بازی ضعیف تر از دیگری باشد، آن ها به همان نسخه وفادار می مانند. شاید یکی از قدیمی ترین سوالاتی که درباره این دو بازی پرسیده می شود این است که FIFA بهتر است یا PES ؟ در این مطلب قصد داریم تا از جنبه های مختلف این دو بازی را با هم بررسی کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

گرافیک

FIFA: همان طور که بسیار شنیده اید، شرکت EA تصمیم گرفت تا فیفای امسال و سال های بعد را با موتور گرافیکی Frostbite بسازد. این موتور بسیار بهینه و قدرتمند بوده و بازی های دیگر این شرکت مانن Battlefield هم با آن ساخته می شود. شاید نورپردازی استودیوم ها بزرگترین نشانه این تغییر باشد که به وضوح قابل تشخیص است. همین طور بسیاری از بازیکنان بنام فوتبال با استایلی کاملا مشابه با نسخه واقعی خود حرکت می کنند که بسیار جالب است. تغییر دیگری هم که در این نسخه فیفا مشاهده می کنید، وجود مربی های واقعی در بازی هستند. تمام مربی های لیگ جزیره به شکل واقعی خود وجود دارند.

pes-2017

PES: کونامی هم در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت که موتور بازی خود را به FOX تغییر دهد. امسال هم سری جدید بر روی این موتور ساخته شد. نتیجه این کار فوق العاده بوده و بسیاری از بازیکنان، مخصوصا آن هایی که به صورت کامل لایسنس شده اند به شدت به واقعیت خود نزدیک هستند. اما این سری از PES از نظر نورپردازی و فضای بازی از فیفا عقب می ماند. دلیل آن هم لایسنسینگ است که فیفا آن را در اختیار دارد.

برنده این راند: FIFA 17

لایسنسینگ:

FIFA: فیفا همیشه از نظر لایسنسینگ بهترین بوده. این بازی در سال ۲۰۱۶ لایسنس دو لیگ را از دست داد که یکی از آن ها لیگ برزیل بود. اما لایسنس لیگ جزیره شاید مهمترین میان دیگر لیگ ها باشد. نام، لباس و استادیوم های تیم ها بسیار کامل و زیب طراحی شده اند که همین امر فیفا را در امر لایسنسینگ همیشه بهترین کرده است.

fifa-17-james

PES: کونامی در جنگ لایسنس ها، امسال بسیار تهاجمی عمل کرده. آن ها توانستند تیم های آرسنال، اتلتیکو مادرید، لیگ ۱ و لیگ ۲ فرانسه و تیم بارسلونا را لایسنس کنند. کونامی همچنین موفق شده تا تیم های لیورپول و بروسیا دورتموند را هم لایسنس کند.  اما دوست داران بازی PES زیاد نگران لایسنسینگ نباشند چرا که بسیاری از کاربران این بازی، نام و لباس تیم ها را طراحی کرده و فایل آن ها را در دسترس دوست داران این بازی می گذارند تا شما یک بازی کامل داشته باشید.

اما هنوز هم PES از نظر لایسنس از FIFA عقب است. پس برنده این راند هم FIFA می باشد.

مودهای بازی:

FIFA: شاید بزرگترین تغییر امسال در بخش مودها، اضافه شدن بخش داستانی به بازی FIFA 17 به نام The Journey باشد. در این بخش شما در نقش بازیکن جوانی به نام Alex Hunter خواهید بود و باید تلاش کنید تا نامی برای خود دست و پا کنید. این بخش تازه به فیفا اضافه شده و بقیه مودها هنوز هم در بازی وجود دارند.

fifa-17-journey-locker

PES: کونامی هم بخش های مختلف بازی امسال را بهبود بخشیده اما هیچ مود جدید یا تغییر بزرگی در این بخش ایجاد نکرده که کمی نا امید کننده است.

با اینکه در هر دو بازی زیاد در این بخش تغییر نکرده اند، اما اضافه شدن بخش journey و مودهای بی شماری که FIFA ارائه داده برنده این بخش را هم باید FIFA بدانیم.

گیمپلی:

شاید بزرگترین و مهمترین بخش این مقایسه، گیمپلی دو بازی باشد که قلب هر بازی شبیه ساز است.

FIFA: فیفای امسال تغییراتی در گیمپلی خود ایجاد کرده که شامل تغییر ضربات کاشته، هوش مصنوعی و بازی فیزیکی می شود. اگر بخواهید در فیفا موفق باشید، مجبورید تا با صبوری و پاس کاری دقیق، دفاع حریف را تحت فشار بگذارید. شاید این عامل فیفا را کمی کند اما تاکتیکی کرده است تا یک بازی بسیار سریع.

pes-2019

PES: امسال PES در گیمپلی فوق العاده بوده و بسیار ساده است. همین سادگی گیمپلی به شما اجازه می دهد تا بتوانید با سرعت بسیار بالایی از فوتبال لذت ببرید. همچنین دریبل زدن و پشت سر گذاشتن حریفان بسیار لذت بخش شده.

اگرچه از لحاظ گیمپلی FIFA 17 بهتر از FIFA 16 است اما قطعا این PES 2017 است که در این بخش پیروز میدان خواهد بود.

با اینکه فیفا توانست در اکثر بخش ها PES را شکست دهد، اما در گیمپلی که شاید مهمترین بخش از یک شبیه ساز باشد، این PES است که بسیار خوب عمل کرده. شاید اگر فوتبالی ساخته می شد که PES گیمپلی آن را ساخته و FIFA باقی آن را، یک فوتبال بی نقص می داشتیم. اما به هر حال تصمیم گیری درباره این که کدام بازی را انتخاب می کنید، به سلیقه خود شما بستگی دارد. هر دو بازی بسیار عالی اند. اگر گیمپلی را ترجیح می دهید، PES 2017 را انتخاب کنید، و اگر مودها، بازی آنلاین یا لایسنسینگ برایتان مهم است، FIFA قطعا بهترین انتخاب است.

از نظر شما کدام بازی امسال موفق تر عمل کرد؟ در نظرسنجی زیر شرکت کنید و نظرات خود را در پایین این مطلب با دیگران درمیان بگذارید.


 

1
نظر خود را بنویسید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
.... Recent comment authors
....
مهمان
....

چرا فیفا رو کامپیوترم نصب نمیشه